• Day 23

Patong beach...

January 3, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Motorkami sa vyberieme do najznamejsieho strediska Phuketu na Patong beach.
    Doprava tu je o zivot. Pocas cca 15km trasy niekolko krat aj s motorkami stojime v zapche a v kopci obchadzame s motorkou vyvaleneho nemca. Toto dopravne dobrodruzstvo naozaj nie je pre kazdeho.
    Patong je znamy tak vecer hlavne svojim sexualnym zivotom ako aj cez den ako velke stredisko plne obchodikov s velikanskou plazou, na ktorej to zije.
    Kopa motorovych lodi, skutrov, hlava na hlave, slnecnik na slnecniku, no jednoznacna thajska Makarska riviera, teda stredisko pre masy, pre nas uplne o nicom s takmer nulovou Thajskou atmosferou. Jedina vyhoda, je tu strasne vela rusov (plati pre cely Phuket, obchody maju nazvy v azbuke, obcas sa objavi restauracia "ruskaja kuchnia"), takze na plazi sa konecne objavuju celkom pekne postavicky.
    Obchodne ulicky vzdialene pripominaju Ao Nang, centrum turizmu na Krabi, kde sme boli minuly rok, avsak ten mal ovela lepsiu atmosferu a aj vyzorovo to bolo lepsie.
    Inymi slovami navstivili sme ikonu slovenskych turistickych kancelarii (okrem este horsej Pataye), vykupali sa a potvrdili sme si, ze nie je Thajsko ako Thajsko.

V kvalitnej zapche sa presuvame na Karon beach. Aj ked je tu kopa ludi, plaz je kludnejsia a hlavna ulica ide (oproti Patongu) zarovno s plazou.
    Zas sa vykupeme a z plaze neskor utekame skor kvoli riadnej teplote. Viac menej tam bolo celkom prijemne.

Cestou este vybehneme na nejaky vyhliadkovy bod, odfotime si najjuznejsi mys ostrova Phuket a pomedzi kludnejsie letoviska a male scenicke plaze, kde to uz zacina mat smrnc a kde sa urcite este niektory den vratime sa vraciame domov.

Poobednajsia doprava sa zahustuje. V zopar kilometrovej zapche robime mysicky pomedzi stojace auta, alebo ich po bokoch rozne obiehame pocas ich pomalej jazdy, pricom este aj pocas toho obiehania vznikaju komprimaciou motoriek na uzsich miestach zaujimave situacie. Vyvrcholenim je nevedno kolko prudovy kruhovy objazd, do ktoreho sa vsetko zo vsetkych smerov tlaci naraz. Vu vnutri je kvantum motoriek v niekolkych urovniach vedla seba, medzi ktore sa snazia prerazit vacsie auta stylom, nebrzdim, idem, valcujem. Pomaly, ale isto.
    Taky kruhac by som daval v autoskole ako finalnu skusku.

Motorky su inak paradne. Tym, ze mame najnovsiu generaciu mame u motoriek take necakane veci ako parkovacia rucna brzda, led svetlomety, ci system Start-Stop, ktory na rozdiel od aut funguje skvelo. A kedze mame aj najnovsi typ motoru s nejakymi elektronickymi vymozenostami, ktory zerie "az" 1,5l paliva na 100km, tak ten system start-stop aj hodne pouzivame ;)

Doma konecne dame sprchu a Danka vo svojom oblecku z uteracku (vid. foto) vesia veci na nasom balkone. Skuste zistit podla foto hotelu, ktore izby asi mame. Inak je balkon s takym nizkym zabradlim (asi na azijsku velkost ludi) a takmer na najvyssom poschodi, ze sa na neho aj bojim vyjst.
    Skoro ma triafa, ked vidim, ze na tom balkone Danka stoji na stolicke a vesia z nej, lebo si snuru dala vysoko... Vysku snury okamzite nezavisle od jej protestov upravujem.