• Day 23

Trhy a zážitky v hlavnom meste

February 17, 2019 in Cambodia ⋅ 🌙 28 °C

Poobede vyrážame do ulíc. Ideme na jeden trh, čo je 4 poschodový nepopísateľný bordel, v ktorom je snáď 1000 stánkov s oblečením. Niektoré stánky vyzerajú akokeby sa do nich vysypalo smetiarske auto. Taký bordel som ešte nikde nevidel. Po uliciach, ani na trhu nikde nestretávame ani jedného bieleho človeka a po nás občas kukajú ako po iných zjaveniach.
    Keďže tam však nie je nič poriadne na jedenie, skúšame sa presunúť na iný trh.
    Tam to je kvalitná zabíjačka, mŕtve sliepky visiace dole gágorom, kadejaké kusy mäsa, muchy, hady, miliarda rýb v kadejakých lavórikoch a kadejakej vodnej hávede, dokonca pol metra veľké kraby bojujúce o kúsok miesta v akváriu.
    No proste kopa jedla, ale nie práve na zakusnutie a celé sa to komplikuje tým, že oni tu fungujú v dvoch menách dolároch aj rieloch. Občas je vhodnejší riel, ale ten za deň zmení kurz aj o 15 percent... No proste Kambodža.

Nakoniec skončíme na nočnom trhu, kde sedenia na plastových stoličkách z Thajska "povýšili" na sedenie rovno na zemi na kobercoch.
    Kúpime dáke maličkosti a konečne originálnym tuk tukom domov riešiť vietnamské víza, ubytovanie a plány na ďalšie dni...

V každom prípade Kambodža je divoká. Chodníky tu veľmi nie sú, chodiť peši je tu adrenalín a prejsť krížom cez cestu nie je možné ani na zelenú na semafore.
    Proste treba vkročiť do cesty a stále tou istou rýchlosťou sa presúvať na druhú stranu. V ideálnom prípade vás masa motoriek, tuk tukov a aút doslovne obtečie, ale nie je vám všetko jedno. Nejaké prednosti v jazde tu nikto nerieši, ak nevojdeš inému do cesty nikdy sa zo svojej pozície nedostaneš, takže ani sediac v tuk tuku sa necítim 3x bezpečne, ale zážitok je to určite i keď je to stále len predpríprava na vietnamský Saigon, ktorý je vraj v tomto smere najupchatejším mestom sveta.

P.S. Na posledných foto policajný a hasičský tuk tuk. Cena po prepočítaní cca 5000 Eur.
    Výrobok na druhej fotke nie je z múky, dúfam...:).