• Day 38

Delta Mekongu a plávajúci trh Cang Rai

March 4, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Mesto Can Tho, v ktorom bývame je štvrtým najväčším mestom Vietnamu a je východiskom na objavovanie veľkej rozvetvenej delty rieky Mekong. A my dnes vstávame už u 4:30 ráno, aby sme ju lepšie spoznali.

Pred hotelom nastupujeme do limuzíny. Komfortné sklopné sedadlá s opierkami si užívame až 10 minút a už prestupujeme na motorovú loďku, na ktorej sme len my dvaja a naša vietnamská kormidelníčka.

Začíname plavbu po širokom ramene ešte za tmy. Na lodi dostávame raňajky vo forme bagety a uvažujeme nad tým, či môžeme zopár dní pred príchodom porušiť zvyk, že sa tu snažíme vyhýbať všetkej múke... Hostiteľku však nechceme uraziť.
    Pozorujeme nočnú oblohu plnú hviezd a na túto tmavú rannú hodinu nezvyčajne vysokú lodnú prevádzku. Stretávame lode všetkých veľkostí a smerujeme na najväčšiu atrakciu južného Vietnamu, plávajúci trh Cang Rai.

Pomaly sa rozvidnieva, užívame si východ slnka na vode a pomaly sa dostávame do zápchy lodí. Jedna naložená tonami ananásu, v druhej melóny. Občas si nás prikotví nejaký menší predajca všetkého možného a skúša o koľko dokáže ošklbať turistov s aktuálnym budgetom 2 eurá na deň.
    Množstvom lodí to vyzerá ako na Amsterdam Sail, akurát tie typy lodí sú pre nás úplne exotické. Vyzerá to, že ľudia na niektorých lodiach v provizórnych podmienkach žijú, varia, perú, starajú sa o malé deti a podpalubie je plné produktov, ktoré priniesli z ktovie kadiaľ a snažia sa ich vo veľkom predať.

Keď preplavíme trh plavíme sa ďalej po rôznych vodných ramenách a vchádzame aj do len zopár metrov úzkych a plytkých vodných cestičiek. Kdekoľvek pri vode je však život. Zakotvené lodičky a hneď pri vode vačšinou z nášho pohľadu chatrče zbúchané zo zopár plechov.

Na lodi sme takmer 7 hodín a bol by to úžasný zážitok, nebyť toho, že sme tak skoro vstávali, takže občas tam takmer zaspávam.

V každom prípade je táto naša posledná atrakcia dôstojným ukončením tejto dovolenky pre takých loďomilov, ako sme my dvaja a aj napriek únave som si to dokonale užil.