• Day 2

Gdaňsk centrum, rieka Motlawa

October 22, 2022 in Poland ⋅ ☁️ 13 °C

Po tom ako sme uchvátení suchozemskou časťou mesta a Danka sa neustále rozplýva a nevie sa vynadívať, ja viem, že za jednou z historických brán sa otvorí nová ešte zaujímavejšia tvár Gdaňsku.
    Prechádzame bránu a dostávame sa k rieke Motlawa, ktorá preteká priamo centrom.
    Nábrežie plné obchodíkov so suvenírmi, reštauráciami od Gruzínskej až po Thajskú lemované tými najzvučnejšími a najdrahšími značkami hotelov postavených v štýle, aby plne zapadali do tohto historického koloritu.
    Na nábreží zakotvené obrovské lode, historické plachetnice, výletné lode. Dve z nich sú tam zakotvené permanentne. Obrovský parník je prvou loďou vyrobenou v tunajších lodeniciach a aktuálne slúži ako lodné múzeum (nebol čas) a druhé je krásna celodrevená dvojsťažňová plachetnica pre 25 ľudí, ktorá slúžila ako výučbová loď pre námorných kadetov. (Obe sú na fotkách).
    No a všetko sa vygraduje keď okolo nás prepláva naozajstná "Čierna perla" z Pirátov z karibiku. To už nám fakt padá sánka. Že sa pred ňou otvorí velikánsky zdvíhací most to sa ešte dalo čakať, ale ten ďalší na prvý pohľad pevný most sa v strede rieky otočí okolo svojej osi tak, že sa dá okolo neho preplávať. Pomedzi to zaparkované jachty, jachtičky a krížom si to ešte šinie skupinka kajakárov.
    Šialené! Úžasné! Radím toto miesto medzi moj top top.
    A Danka to hodnotí hláškou "tu ma môžeš pozvať na svadobnú cestu"...

P.S. to veľké zelené je 1280HP motorček z lode o výške asi dvojposchodového bloku a to biele miniponorka...