Satellite
Show on map
  • Day 2

    Večer v centre Gdaňsku

    October 22, 2022 in Poland ⋅ ☁️ 12 °C

    Keď sa zotmie všetko naberá ešte viac romantický ráz, množstvo ľudí sa zahusťuje. A my 5 minút pred záverečnou objavujeme možnosť v najvyššom kostole Gdaňsku vysokom asi ako 27 poschodový blok vyjsť na to najvyššie miesto.
    "Len" 409 schodov mi pripomenie stúpanie k soche Budhu v Thajsku (1300 schodov). Keď sme už asi v polke odbije 18 hodín a tie zvony sú zopár metrov od nás. Pocity ako v Tom a Jerry, keď Tom trepne dvoma činelami medzi sebou a medzi nimi rezonuje Jerry...
    Keď sa konečne vytrepeme na strechu, kde je postavená oceľova vyhliadka o rozmere 5x3m, nie je mi všetko jedno. A keď zafúka vietor cítim ako tá veža pracuje... Uhh, pohľady krásne, ale mal som z tej výšky dosť.
    Postupne sa ešte potúlame, pokontrolujeme cukrárničky, kúpime si dekoračné somarinky.
    Prejdeme tiež vizuálne príťažlivú jantárovú uličku.
    Na Balte sa totiž nachádza 90% všetkého Jantáru na zemi a Gdaňsk v minulosti zbohatol práve na jantáre a jantárových šperkoch).
    No a keď už krívajú aj nepolámané nohy, krížom cez mega nákupné centrum končíme o 9tej (po 6 a pol hodinách chodenia) v našej vilke.

    P.S. na poslednej fotke hore medzi dvoma červenými vežičkami vidno tú konštrukciu, za ktorú mi mali zaplatiť, že som sa tam vytrepal a nie, že my sme platili im...
    Read more