• Day 3

Kúpeľné mestečko Sopot

October 23, 2022 in Poland ⋅ ⛅ 14 °C

Sopot je kúpeľné mesto blízko Gdaňska na brehu Baltického mora. Je tam rovnaká parkovacia politika ako v Gdaňsku, takže sa tiež držíme svojich pravidiel a nachádzame miesto, kde je možné parkovať zadarmo.
    Čo nás fascinuje, že čo dom to obrovská vila. 2, či 3 poschodia nad tým ešte vežičky. Občas doslovne zámok s upraveným pozemkom...
    Prechádzame malé centrum, kde nám síce mrholí, ale i tak kopa ľudí. Cez sezónu to tu musí žiť. V strede je nákupné cetrum "Krivý domček" (viď. foto), ktoré vyzerá akokeby tú stavbu prehnali cez nejaký vlnovkový filter v Photoshope.
    Pekné centrum (ktoré sa však na Gdaňsk zďaleka nechytá) končí na nábreží, kde už sú stánky od serepetičiek, cez rôzne jantárové preívesky až po zmrzlinu, gofry a podobne. Danka neodolá a kupuje prívesok a náušnice a ja kupujem nejaké darčeky na Vianoce.
    Na centrum nadväzuje vraj najdlhšie drevené mólo v Európe.
    Celé si ho prejdeme, poobdivujeme prikotvené drevené plachetnice nadýchame sa prvý krát morského vzduchu a ponadávame na Baltik...
    Čo toto má byť... my sa dotrepeme 1000km k moru a to je kľudné ako dedinský rybníček. Nie, že žiadna vlnka, ale ani náznak vlnky. Sme trochu sklamaní...

P.S. Vo vedľajšej Gdyni závideli Sopotu, že má okolo 200m dlhé mólo a rozhodli sa postaviť vyše 400m dlhé drevené mólo.
    Pocit víťazstva si však užívali len do prvej poriadnej Baltickej búrky a bolo po móle...