• Day 3

Gdyňa

October 23, 2022 in Poland ⋅ 🌧 14 °C

Zo Sopotu sa presunieme do mestečka Gdyňa, ktoré je najväčším poľským námorným prístavom.
    Zase vyčmucháme v spleti platených parkovacích miest bezplatné parkovanie a to dokonca len 200m od mestskej pláže, ktorá je centrom turistického pohybu v Gdyni.
    Joj, ale som jednu vec nedomyslel, ono je to navyše aj 100 výškových metrov...
    Zbehneme teda dole prudkým kopcom, vytešujeme sa, že na každom rohu značka "Parking platny" a my už zaparkovaní.
    Šup do asi 200m širokej a riadne dlhej pieskovej pláže "pričuchnúť" si k moru, v ktorom sa dokonca zopár odvážlivcov aj kúpe. Otvorený plážový bufet, stánky s dobrotami, no v lete to musí byť paráda.
    More výška vĺn niečo medzi 5 a 10cm. O ničom Baltik...

Na mori je asi 40 malých plachetničiek. U nás musia byť majstrovstvá Slovenska, aby človek niečo také videl a tu je to štandard.

Vchádzame do maríny, kde obdivujeme parádne lode. Prechádzame okolo obrovskej historickej vojnovej lode k bývalej obrovskej výcvikovej plachetnici "Dar Pomorza". Na tejto lodi až do roku 1982 kadeti z poľskej námornej akadémie robili celý šiesty ročník prax v podobe plavby okolo sveta.
    Aktuálne jej úlohu prebrala krásna "Dár mládeži", ktorú som mal možnosť naživo vidieť v Amsterdame.

Popozeráme ešte nejaké loďky a v centre si dáme poľský žurek (polievka s vajcom), rybaciu polievku a kúpime polmetrovú "kapitánsku" zapekanku.

Po tom ako vyškriabeme 100 výškových metrov k nášmu autu, zistíme, že hneď vedľa je vyhliadkový bod, ku ktorému chodí zdola kabínková lanovka. Ešte, že ju práve opravovali a nemal som teda výčitky, že sme si to vyšlapali pešo.

P.S. na jednej foto loďky ako kvetináče v centre Gdyne a v tom nasadená kapusta...