Satellite
Show on map
  • História sa opakuje, časť druhá

    February 21, 2023 in Slovakia ⋅ ⛅ 11 °C

    Z bezpečnostných dôvodov ako prevencia proti infarktu neodporúčam čítať Danke!

    Pamätáte ako tesne pred výletom do Krakova mi prestali svietiť svetlá na vozíku a dokázalo to nakoniec zničiť aj funkčnosť svetiel v aute? A ja v strese tesne pred odchodom som to dával dokopy?...

    No a je to tu zas...

    Dnes musím stihnúť ešte pred odchodom do Thajska odtiahnuť jednu loďku do Sečoviec a druhú stadiaľ pritiahnuť.

    Nový vozík opatrne (prvý krát v živote pri takej dĺžke a šírke) vyťahujem vonku z Dankinho pozemku. Nič som nechytil, hurá. Vonku zapojím svetielka a loď pripravená na prevoz...

    Alebo nie?

    Z celého vozíka mi na prvý pohľad svieti až 1 bočné svetlo. Preboha čo sa stalo? (pozn. pred týždňom šlo všetko, pred dvoma týždňami bol navyše na stk).
    V každom prípade na zadnej rampe vozíka nejde vôbec nič a palubovka nového Maserati svieti ako vianočný stromček, tri výstražné kontrolky a po nakuknutí do palubného systému celkovo 5 chýb neveští nič dobrého. Autu navyše zhasli úplne všetky svetlá. Danka ma zastrelí... Ešte predtým ako ma zaživa rozštvrtí.
    Reštart auta ničomu nepomáha. Autu nejdú žiadne svetlá. Ísť do Sečoviec po tme s vozíkom, na ktorom svietia tak maximálne odrazky je síce adrenalín, ale ťahať to na aute, ktorému nesvieti nič by už asi bolo viac ako trúfalé. Kolabujem a predstavujem si auto zopár dní pred odchodom v servise.

    Pred zopár dňami som v rámci presunu nápravy presúval a prepájal aj 4 svetlá. Po tom ako teda rozoberiem polku elektroinštalácie v domnení, že chyba môže byť len v niečom do čoho som sám babral a pre istotu všetko úplne odpájam sa dostávam do stavu, že už nejde vôbec nič... Naisto však vylučujem chybu na mojej strane.

    Auto je už dávno odpojené, no žiadne svetlá mi stále nejdú :( Čo s ním budem robiť neviem, veď tým autom máme ísť do Budapešti na letisko...

    Čas vytiahnuť merák...
    Po ďalšom laborovaní objavujem tajný konektor na vozíku (do ktorého som nikdy nebabral a v ňom došahaný jeden pin - samozrejme ten najdôležitejší).
    Masserati beťár po čase záhadne rozsvieti svetlá (riadiaca jednotka na to potrebovala 2 štarty a medzi nimi poriadny časový oddych, aby si asi uvedomila, že už za sebou nemá chromý vozík a auto záhadne ožilo).

    Po oprave konektoru s malou dávkou odvahy skúšam opätovne zapojiť vozík a okrem jedného bočného svetielka svieti všetko... Wau!

    Odchádzam teda kúpiť náhradnú žiarovku, lebo táto je zjavne vyhorená a teším sa, že problémom je koniec.

    Po zapojení žiarovky žiarovečka blikne, všetky svetlá na vozíku zhasnú, palubovka vianočný stromček a palubný systém vyhadzuje záplavu chýb! Ó môj bože to snáď nie.

    Nakoniec odhalím, že držiak svetla je urobený tak nešťastne, že keď sa do neho zasunie žiarovka (a kontakty sa roztiahnu), tak to spôsobí skrat.
    Ako sa to stalo netuším, do toho svetla som nikdy nebabral, ale zjavne toto bol hlavný problém celého vozíka (a pin na konektore) a auto to vždy vyhodnotilo jednak záplavou chybových hlásení a jednak bezpečnostným vypnutím všetkého, čo sa dalo.

    Po dobrých dvoch hodinách stresu všetko opravujem. Všetko svítí, stírače stíraji... To zázračné Maserati už malo mať zopár vyhorených poistiek a ono to s kľudom dalo... Len ja som šalel pri pohľade na palubný systém, kde polka auta svietila na oranžovo...

    P.S. aj keď to nevyzerá zážitky boli bohatšie a adrenalínovejšie, toto je len rýchly výcuc, našťastie všetko dobre dopadlo...

    P.S. Na fotke jediný pozostatok nášho milovaného sivého Ferrari (gumená vaňa z kufra, ktorá poslúžila ako lehátko pod vozíkom). A na vozíku otvorené problémové svetielko.
    Read more