• Day 5

Atrakcie v Pai

December 23, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 23 °C

Dnes máme oddychový deň.
    Doobedu dospávame a pred obedom miesto kaviarne končíme nejakou zhodou náhod v dedinskej čínskej reštaurácii. Je tam riadny bordel, príbor si radšej umývame v balenej vode, ktorú nám doniesli na pitie.
    Chickena vraj nemajú, pričom im jeden pobehuje rovno po reštaurácii.
    Porcie sú obrovské a dostaneme aj polievku, ktorú sme si neobjednali a bola hnusná ako čínsky dezert (kto vie, ten vie) - chutila ako kokosový olej zmiešaný s olejom na vyprážanie - nepožívateľný hnus, pre číňanov možno lahôdka.

Neskôr zabehneme do kaviarne s pekným výhľadom na hory, lebo bez kávy sú ženy nepoužiteľné. Tá je známa tým, že sa tu okrem iného točil v Thajsku veľmi známy seriál.

Cestou k vodopádu sa zastavíme na mieste, kde pred zopár rokmi došlo k takému zemetraseniu, že sa zem tak roztrhla, že tam vznikol doslovne kaňon. Bohužiaľ pre verejnosť je už dané miesto uzatvorené a nepustili nás tam. Dáme si teda len fajnučký shake (dnes som skúšal tamarindový) a Danka si dá miestny čaj na miestnej farme, kde si môžeme sami kŕmiť kravy a rybičky v jazierku. Ja obdivujem hlavne wc, ktorého steny sú upletené z vyschnutých opadaných listov.

Náš ďalší cieľ vodopád nás odradí vysokým vstupným (tí thajci už nevedia, čo od rozkoše) a tak ho vynechávame. Bol krásny s možnosťou kúpania, ale nikto (okrem mňa) tam za tú sumu nechcel ísť.

Maja s Ňaňom potom ešte idú obzrieť jeden z najdlhších mostov v Thajsku postavených z bambusu, ktorý ich však nijako neosloví i keď podľa fotiek tam bola krásna príroda thajského vidieku s úžasnými horami v pozadí.

Z podobných dôvodov vynechávame na našich cestách aj všetky chrámy. Niektoré majú neskutočnú architektúru, ale Maju a Ňaňa to veľmi nezaujíma, takže vám túto stránku Thajska nemôžeme odprezentovať.

K večeru ideme ešte na návštevu čínskej dedinky, ale vidno, že je to miesto vyrobené umelo pre turistov i keď je to samozrejme v oblasti, kde je veľká čínska komunita, takže všade okolo sú reálne čínske domčeky a to už vyzerá trošku inak (tam, kde sme sa na obed boli najesť).

Tesne pred zotmením sa ešte vyškriabeme na vyhliadkový bod, z ktorého je 360 stupňový výhľad na okolie, na mesto a hory, ktoré ho obklopujú. Je to naozaj pekné a pre väčšinu je to určite úžasná atrakcia už len preto, že sa tam nešliape pešo, ale na motorkách.

Chcel som dnes ešte stihnúť jeden vodopád, nakoľko každý vodopád je tu v niečom iný, ale nepodarilo sa... Musím sa zmieriť s tým, že to bol oddychový deň.

Večer ukončujeme na vianočných trhoch, o ktorých je samostatný príspevok.