Satellite
Show on map
  • Day 4

    Thajsko - gastronomický raj

    December 22, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 17 °C

    Alebo "Čo dokážem za jeden deň požrať."

    Na raňajky povinne dojedám pizzu (!!!), ktorú Danka kúpila ešte na letisku v Bangkoku, lebo čo keby...

    Na desiate už sedíme v tradičnej thajskej reštaurácii, kde si všetci objednávajú nudle a ja si objednávam polievku.
    Gól je, že všetkým donesie nudle zaliate vývarom a mne donesie polievku (vývar) zahustenú nudlami...
    Inými slovami máme všetci štyria viac menej to isté... Komédia, ale berieme to s humorom, hlavne, že nám chutí.

    Na obed (na pláži) si kúpime tamarindový sorbet (nanuk). Vyzerá ako mrazené hovienko, ale chutí skvelo.

    Počas dňa ešte kupujeme mandarínky z farmy a neskôr jahody...

    Na olovrant povinne buchta s maslom, ktorú máme ešte z lietadla, lebo čo ak...

    Na večeru končíme v domácej thajskej reštaurácii, čo sú vlastne len stoličky pripojené k domu, kde býva rodinka a uvarí nám niečo zo svojich zásob.

    Ja si dávam papaya šalát. Posledne som skoro umrel, aký bol štipľavý a dnes to nebolo inak. Na zmiernenie "kradem" klobásu z grilu...

    Danka zažíva životný zážitok, keď si zmyslí v tejto rodinnej reštaurácii, že "toilet" a pustia ju do vlastnej rodinnej kúpelňe... (na posledných fotkách). No ľudia tu žijú chudobne.

    Večer zakončíme návštevou walking street v mestečku Pai a je to niečo nepopísateľné - podrobnejšie možno zajtra.

    Čo všetko sme tam požrali a pochutnali si už proste nepamätám, ale minimálne jednu nedefinovateľnú vec, jednu fajnu thajskú somloi galušku (dezert), ryžové lízatko chutnal len Ňano, ja som ochutnal nejaký čaj (ani prekladač nevedel preložit z čoho, ale v hrnci to vyzeralo, akoby sa tam varila nejaká handra... ). Následne sme si dali nejakú japonskú zapečenú hubu. Danka s Ňanom skúšali sticky rice, spring rols a dokonca durianovú buchtu. Okrem toho niekde v našich útrobách zmizol banán zaliaty v čokoláde a neskôr jahody v čokoláde.
    Potom sme zjedli banánový koláčik, o chvíľu ryžovú guľu (zapečená so zeleninou). Následne sme jedli pirohy s nejakou japonskou hubou vo vnútri.
    Medzi tým jeden veľký ananásový shake. Zároveň chutnám Dankin shake ananás - mango.
    Ukončené (ale len z mojej strany, zvyšok ešte jedol) shakom ananás s mätou - bol perfektný...

    Tak dúfam, že som ako tak popísal gastronomickú realitu jedného dňa v thajsku s tým, že som určite ešte na niečo zabudol a dodávam, že Danka do mňa ešte tlačila Fidorku, ktorej som však odolal...

    Dankina hláška dňa na predavača: Čo to je, to je huba? A predavač: Nie to sú pražené črevá... :)
    Read more