Thajsko 2023-2024

December 2023 - January 2024
Hory severného Thajska na motorke, plus oddych pri mori na zopár tradičných thajských ostrovčekoch a to všetko spojené s thajskými gastrozážitkami. Read more
  • 50footprints
  • 124sea miles
  • Sexi blondýnky sa chystajú do Thajska

December 17, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 2 °C

Máme dva dni do odchodu do Thajska a každý sa pripravuje po svojom...

Danka asi vie, že viac ako zlato sa v Thajsku cení biela žena a ak je navyše blondína, to už môže otriasť aj tradične silnou thajskou rodinou.
    Thajci (thajky presne naopak) sú totiž extrémne neverní a polooficiálna bokovka je u nich štandardom. Majú na ňu dokonca aj slovíčko. V preklade niečo ako "malá žena".
    Takže na tú krásku, čo nám tu vzniká pod šikovnými rukami kaderníčky Majky budeme musieť určite dávať pozor.

Tak to len taká malá poučná vsuvka o thajskej "kultúre" na začiatok.

V skutočnosti aktuálny stav našej blondínky nie je zo zdravotného hľadiska nijako pozitívny, ale snáď sa dá dokopy a nestihne ešte niekoho nakaziť.

Už iba 2 dni...

P.S. Mal som skvelé fotky, napr. štýlu Danka v kaderníctve ako bratranec Itt z rodiny Adamsonovcov, ale ak si chcem užiť Thajsko v zdraví, dostal som zákaz ich tu vystavovať verejne :)

• Milan na infarkt (check in komplikácie)

December 18, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 2 °C

Ráno o 5:15 (čo je u mňa veľké trápenie) vstávam kvôli urobeniu check-in na let s NÍZKONÁKLADOVKOU Air Asia. Po 15 minútach hotovo a dorazený padám ďalej spať.

O 15:15 idem riešiť Check in na ELITNÚ Etihad Airways. Spolu s Dankou nie sme schopní ani po polhodine kvalitného trápenia check in dokončiť. Prichádzam však na to, že ak si zopár údajov vymyslím a v zopár leteckú spoločnosť totálne oklamem, že to záhadne ide. Mám strach, či ma zajtra pustia do lietadla...
    Celé sa to ukončí tým, že nám majú poslať palubné lístky. Na prvý pokus mne nedôjde nič. Na druhý pokus Danke dôjdu, ale len pre mňa a Maju.
    Na tretí pokus Ňanovi dôjdu pre všetkých štyroch. Som blízko infarktu.

Už len posledný check in na let NEMECKOU Lufthansou.
    Po snáď 20-tich pokusoch na našej aj sečovskej strane náš check in vždy skončí nejakou chybou na stránke. S mojimi IT dovednosťami šípim na základe chyby, že problém je v tom, že došlo k nejakej chybe pri zápise našich údajov do databázy. T.j. problém možno nemá nikto iný len my.
    Infarktujem, ale mám ešte toľko sily, aby som skúsil skontaktovať Lufthansu. Pokecal som si s nejakým automatizovaným robotom, ktorý mi figu a nie pomohol, avšak získal som číslo na pomoc a keď som sa tam dovolal a zvolil, že potrebujem technickú podporu, tak ma automaticky odpojilo... Ma klepne.

Nakoniec sa mi v spolupráci s Ňaňom podarí na diaľku opraviť chybu v Lufthansa databáze (vymazaním a znovuvyplnením niektorých údajov).
    Musím však potvrdiť veľkú červenú výstrahu, že zmenou údajov môže dôjsť k zrušeniu spárovania mňa s príslušnými letmi a možno prídem o letenku. No stres na tretiu.

Nakoniec po 4-och hodinách za počítačom a skúšaním všetkého možného aj nemožného sa podarí ukončiť aj posledný check in a máme svoje palubné lístky.

Šialene sa to začína táto dovolenka.

P.S. verte, že tento popis bol veľmi skrátenou verziou reality

• Červený koberec sa nedá objednať :(

December 18, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 2 °C

Aktuálne všetky check-iny urobené, všetko nachystané. Už sa iba oholiť, aby ste všetci mohli tri týždne na fotkách sledovať prerod z vyšklbaného kurčiatka až na morského vlka...

Horšie je, že bacilonosič Danka sa už cíti lepšie, lebo bacily poslala mojim smerom a ja som na tom od dnes zle...

Ako hovorí Ňaňo - budú zážitky...
    Ale prečo jááá...

No a pikoška na záver.
    V Air Asia mi pri check-ine ponúklo okrem možnosti vybrať si sedadlo, jedlo a iné vymoženosti aj možnosť "Červený koberec". Bohužiaľ na našom lete sa to nedalo navoliť.
    Mohli sme mať také zážitky :)

Zajtra vyrážame...

P.S. Však ste si predstavili krásny červený koberec, čo nám rozprestrú pred lietadlom a hneď ako prejdeme ho zrolujú, lebo ostatní to nemajú zaplatené...
    V skutočnosti je "Red carpet" názov nadštandardného balíčku služieb u spoločnosti AirAsia zahŕňajúci prednostný vstup, rýchly výstup a prechod kontrolami, vstup do salónika a pod. Ale znelo to dobre nie?

• Day 1

45 hodinová cesta

December 19, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ -1 °C

Znie to šialene, ale práve začíname 45 hodinový presun zo Sečoviec do 9500km vzdialeného Chiang Mai na severe Thajska...
    Najprv autom do Budapešti, potom troma ďalšími letmi do Bangkoku, aby sme nakoniec nasadli na nočný vlak do Chiang Mai...
    Najdôležitejšia otázka nasledujúcich 45 hodín bude:
    Stihneme prestupy?
    A hneď za ňou, kto to tých 45 hodín nevydrží a bude musieť vyskúšať záchod v thajskom vlaku?

• Day 1

Letíme opačným smerom

December 19, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☁️ 20 °C

Ako to už u nás býva zvykom, jedným z hlavných parametrov u letenky je aj jej cena. A keď chcete fakt lacnú letenku, vyzerá to následovne:
    O 17:00 odletíme z Budapešti nejakých cca 1000km západným smerom do Bangkoku, ktorý je v skutočnosti na východe. Proste úplne opačným smerom.
    Potom počkáme 3h na letisku v Mníchove a následne letíme už správnym smerom späť, takže Budapešť prelietavame okolo 22:00. Teda o 5 hodín sme na tom istom mieste... Pripomínam, že z domu sme vyrazili o 9tej ráno :) a o 22:00 sme ešte len v Budapešti... Ale ušetrili sme cca 500 Eur z ceny letenky na osobu, no neber to... :)

Cestou späť to bude tiež podobná cestovateľská lahôdka.

P.S. Na foto si väčšina teamu pripíja na to, že po cca 11tich hodinách cesty z domu, sme od Thajska ešte ďalej, ako keď sme boli doma...

Užívame si Etihad airways

December 20, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☁️ 19 °C

Minule vo Flydubai sme si dali pikošku o letuške Maji, tak dáme aj pikošky o aerolinkách Etihad (Spojené arabské emiráty).

Vedeli ste, že v krajine, kde väčšine žien trčia spod mundúru len oči majú dve ženské pilotky?
    Prvou je Aisha Al Mansouri, ktorá je kapitánkou na obrovskom dvojposchodovom A380 a pre Etihad lieta linku do Londýna. Druhou je majorka Mariam Al Mansouri, ktorá je prvou ženskou pilotkou bojového lietadla F-16.
    Áno, kto pozorne čítal, všimol si, že sú to sestry...

Etihad je tiež známy tým, že ponúka svetovo najluxusnejší produkt v oblasti letectva a to trojizbový apartmán pre dvoch na palube dvojposchodovej A380 zahŕňajúci vlastnú kúpelňu a wc. Ale keďže neletíme 380tkou, tak sme sa museli trošku uskromniť. Ale zas veľmi nie, je to fakt veľmi komfortná aerolinka porovnateľná s tým najlepším, čím sme kedy leteli.

A keď ešte v takmer plnom lietadle má Milan voľné miesto vedľa seba, čo viac sa dá želať...

Kým si vy spinkáte, my ešte stále letíme... Všetci chrnia, len Milan si pochlipkáva svoj obľúbený "mango džús".
    Už čoskoro však pristaneme v Abú Dhabi v Spojených arabských emirátoch a potom už len posledný 6 hodinový let do Bangkoku...

Na foto už aj zopár fotiek supermoderného letiska a jeho aktuálnych slovenských obyvateľov.

Konečne v Bangkoku

December 20, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Konečne vystupujeme na smrť dolámaní z lietadla v Bangkoku. Musíme prejsť polku letiska, prejsť colnou kontrolou (zažili sme, že trvala vyše 2 hodiny), nakúpiť niečo na jedenie, zmeniť peniaze, vybaviť SIM karty, zohnať taxík a presunúť sa na 30km vzdialenú železničnú stanicu. To všetko do max. 3 hodín inak nestihneme nočný vlak.

Je to na neuverenie, ale všetko sa podarilo stihnúť. A ten pocit, keď pri východe z letiska vidíme veľkú tabličku s Ňaňovým menom a vieme, že objednaný taxík je pripravený, je na nezaplatenie.

S taxíkom smerom na železničnú stanicu robíme jazdu krížom cez Bangkok pomedzi rozsvietené 20 aj 30 poschodové paneláčiky a užívame si nočno-vysvietené veľkomesto. Stres z toho, že nestihneme vlak už pomaly opadáva.

Nepíšem podrobnejšie, lebo sme fakt nevyspatí. Jednu noc sme prežili po sediačky v lietadlách a na letiskách.

P.S. na druhej foto predavačka dopĺňa tovar v regáloch - viď. ako sa to v Thajsku robí a tam, kde je na foto tá masa ľudí, to čakáme na imigračnú kontrolu na vstupe do Thajska

Nočným vlakom do Chiang Mai

December 20, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Vchádzame do veľkej budovy stanice a sme tam úplne sami... (posledná foto). Reštaurácia, na ktorú sme sa tešili je už zavretá a Maja je sklamaná. Nájdeme otvorený stánok, kde kúpime provizórne jedlo, čo v našom prípade znamená krásne vyzerajúce vyprážané rezne, avšak v realite kurča posekané aj s kosťami a vypražené... (Samozrejme podávané a zabalené v sáčku).
    So zubnou kefkou v ruke šup do velikánskych umývariek a WC a o chvíľu už hlásia odchod vlaku.

Vlak je máličko (trošku viac) ošumelá verzia toho, s akým sme šli pred zopár rokmi, ale už sme nemali inú možnosť.
    Zvonku to vyzerá trochu desivo. Potešivé je snáď len to, keď vidíme, že väčšina vlaku pôjde celú noc po sediačky.
    Jedálenský vozeň má strašidelnú atmosféru a neviem, či by vôbec prešiel našou hygienou. Možno ho ráno vyskúšame. No a náš ležadlový vozeň tiež vyzerá, že má svoj vek a že s extra čistením si nejakú námahu nedávajú. Nie je to vyslovene špinavé, skôr staro ufúľané...
    No zážitková atmosféra, z ktorej je však Maja celkom sklamaná a smutná.

Inak pred zaspaním vošiel do vagónu nejaký sprievodca a do megafónu nám dával nejakú dlhšiu prednášku v thajčine netuším o čom :) Vyzeralo to celkom zaujímavo. Asi ako školenie v lietadle, len neviem, čo bolo nutné hovoriť nám vo vlaku a ešte s megafónom.

Následne prišiel ďalší, ktorý viazal šnúrky okolo kufrov, aby nevypadli z miesta, kde mali byť uložené... No sranda...

Aktuálne každý zalezený v brlôžteku, vlak si to trošku nadštandardne podskakuje a kýve sa zo strany na stranu (takto sa ten, ktorým sme šli pred rokmi určite nekýval), ale snáď je Maja tak unavená, že sa aspoň trochu vyspí. Danka bola KO po 5 minútach.

To zelené sú závesy, za ktorými spíme. A viď. detail na háčiky na závesoch, aký vešiak kvôli tomu rozobrali...

• Day 3

Ráno vo vlaku

December 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

Na raňajky odchádzame s Ňaňom do jedálenského vozňa. Bez žien. Tie sú mŕtve a nezvládajú tú úroveň čistoty, ktorá tu panuje s kombináciou všemožných pachov zatuchnutého vozňa, smradľavých ľudí, thajského vlhkostného smradu skombinovaného s pachmi z kuchyne jedálenského vozňa.

Jedálenský vozeň má všetky okná otvorené. Cítim sa ako v detskom vláčiku na Alpinku a Ňaňo objednáva tak bohaté raňajky, že sa z nich najeme obaja. Samozrejme okrem toho musím povinne zjesť žemľu, ktorú nosíme ešte zo Slovenska a to má Danka stále ďalšie a ďalšie zásoby. No proste Slováci na výlete...

Kým my raňajkujeme, Danka nemôže rozdýchať ako upratovač ťahá metlu po zemi za sebou cez celý vozeň. Taká rýchlosť (a neefektivita) zametania je pre Danku nedosiahnuteľná.

Vo vozni inak všetko škrípe a kolíše sa tak, že je problém udržat polievku v lyžičke. Ňaňo navyše zabudol, že v Thajsku je všetko štipľavé, ale bojuje...

Sedíme v sedačkách, na ktoré padá prach a ľudia to rozotierajú od dátumu výroby a to by som sa nečudoval, keby to bolo zopár desaťročí. Pach prachu je všade v ovzduší... Slovami neopísateľná avšak unikátna atmosféra ufúľaneho, prasiatkova, ktorému Maja nevie prísť na chuť :) - ale Ňaňo sa snaží, aby to nemala až také zlé, viď. posledná fotka, maja si objednala Thai masáááž...

Inak priemerná rýchlosť vlaku desivo nízka, ale zas vonku sa je čím kochať, len sa mi to nehce fotiť od bordelu, cez ryžové políčka, ujka čo orie ešte ručne, cez pekne upravené stanice a architektonické zaujímavosti až po thajský bordel...

P.S. pre Tomča - je to zjavne iný typ vlaku (horší a inak usporiadaný) oproti tomu, čo sme šli kedysi my)

• Day 3

Motorky nemajú

December 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 23 °C

Dnešný poobedňajší plán požičať motorky, s ktorými budeme robiť 7 dňový okruh po horách od začiatku zlyháva. Zo 4och motoriek predjednaných v prvej požičovni nemajú ani jednu. Skúšame ďalšie požičovne a vo väčšine nemajú motorky (je najvyššia sezóna), alebo ich majú len do chvíle, kým neprezradíme, kde chceme ísť.
    V jednej požičovni, keď povieme, že chceme ísť do hôr (pritom podľa recenzii vieme, že s tým nemajú problém) začne predajca tvrdiť, že už záhadne nemá žiadnu motorku i keď stojíme pred motorkami, ktoré pred chvíľou bol ochotný požičať.
    Keď mu prezradíme, že máme skúsenosti s riadením motorky v horách, predajca sa z nás začne drzo smiať. Za to mu za odmenu dávam krásnu jednohviezdičkovú recenziu.

Zajtra potrebujeme nutne motorky. Na tom je založený celý náš výlet a po prejdení cca 8 požičovní je problém, že buď nemajú, alebo nechcú požičať. Sme úplne bezradní, lebo už o žiadnych normálnych požičovniach nevieme. Navyše toto je veľké mesto, presúvame sa medzi požičovňami taxíkom, čas ubieha a my sme cca 2 a pol hodiny pred zavretím väčšiny požičovní a už fakt pomaly nevieme kde ísť. Zajtra už máme ubytko v ďalšom meste, kde sa na tých motorkách musíme dopracovať.

V úplne poslednej, kde by majiteľ aj požičal, ale má len jednu poslednú motorku sa spýtam, či by nám teda niečo neporadil, lebo už fakt nevieme čo ďalej. A záhadne len minútku pešo za rohom je požičovňa, kde nakoniec požičiavame 4 motorky aj keď úplne, úplne iné, aké sme mali v pláne. Celé to bolo v praxi o dosť zložitejšie, ale tým vás už nejdem zaťažovať.

Mentálne som vyčerpaný na smrť, ako som sa snažil rýchlo rozmýšľať, orientovať sa v mapách a všetko v hlave sumarizovať a organizovať, medzi tým objednávať a kontrolovať taxíky, bol to riadny stres, keď si človek uvedomoval možné následky (zrušenie polky dovolenky). Ale podarilo sa...

P.S. Kto sa vyzná, tak namiesto 4x Honda Click 125 máme nakoniec 3x Yamaha QBix 125 a 1x Honda PCX 150. Dúfame, že tie Yamahy to dajú.