• Day 6

Štedrý večer v Thajsku

December 24, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 17 °C

Maja, je zaťažená na to, že na Štedrý večer (ktorý je tu v Thajsku na nerozoznanie od iných večerov) musíme mať slávnostnú večeru. Preto už dávno predtým skúmam na internete, kde by to počas našej cesty šlo a dohadujem, že ak nemá nič proti bude to teda štedrovečerný obed. Maja súhlasí.
    Na internete si dám záležať a nachádzam unikátnu dedinskú reštauráciu s asi najkrajším výhľadom za celú našu cestu, navyše so sedením, že sa dívate na hory (výhľad) so stolčekom pred sebou a nohy vám visia do priepasti dole. No zážitok! Ale asi len pre mňa... Keď tam prídeme majú polhodinu pred záverečnou a už iba 3 polievky na výber (polievka v Thajsku môže byť tak hustá a tak plná rôznych ingrediencií, že ja si ju často dávam ako hlavné a jediné jedlo).
    My s Dankou sa najeme (prvá večera), ale Maju takáto večera neosloví. Na štedrý večer, jej polievka nestačí. Ideme preto do ďalšej reštaurácie, aby si Maja a Ňaňo dali svoje obľúbené thajské nudle (druhá večera) a myslíme si, že máme na dnes vybavené.
    Po dvoch hodinách jazdy dorážame do Mae Hong Son, kde Maja objavuje reštauráciu a hlási, že musíme na štedrovečernú večeru (už tretiu). Nám sa už tlačí jedlo cez uši, ja svoje ani nevládzem dojesť, ale všetci nakoniec spokojní. Tak to má byť.

Vianočná noc však už taká sladká nebude...
    Maja plne oblečená v niekoľkých vrstvách nemôže zaspať, nakoľko Tomčov šváb, ktorý minulý rok otravoval Tomča na Lante a pred zopár dňami pobehoval po Chiang Mai sa dnes objavil v Majinej kúpeľni. Nech mu je zem ľahká, Majin ochranca Ňaňo ho veľmi rýchlo zneškodnil. Následne však Ňaňo nepochopil, že tým to nekončí a chrániť dom a poskytovať postraumatickú opateru treba naďalej. Maja totiž verí, že sa šváb presťahoval do severného Thajska aj s celou rodinou... Kým Ňaňo už bezstarostne chrní, chudák Maja nemôže celú noc zaspať a sleduje kedy a kde sa objaví zvyšok rodinky...

No aj takéto štedré (na šváby) večery bývajú v Thajsku...