• Day 9

Ukončujeme Mae Hong Son loop

December 27, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 20 °C

Za týždeň sme dali na motorkách 800km a cca 5000 zákrut. (oficiálne 4088, ale my sme robili množstvo odbočiek a koniec okruhu sme šli inou - lepšou cestou).

Je ťažko predstaviteľné, ak ste to nezažili, aké je to ísť cca 10 hodín na motorke zo zákruty do zákruty bez kúsku rovinky a takto týždeň.
    Bolo to únavné, ale práve preto sa zdolanie tohto okruhu považuje za métu, ktorú nedá hocikto. Vďaka tomuto okruhu sme navyše spoznali Thajsko po takej stránke ako ho zažil málo kto. Nie sme motorkári, ale toto by bol pre akéhokoľvek motorkára týždeň trvajúci orgazmus.

Tých zážitkov a pohľadov bolo toľko, že si už teraz zďaleka nevieme väčsinu ani vybaviť, ale táto cesta určite zostane u všetkých zapísaná ako životný zážitok, kde sme si potestovali naše limity nie len v ovládaní motoriek, ale aj vo vzťahovej komunikácii. Som rád, že sme to viac menej bez problémov dali.

Špeciálnym druhom problémov boli dve vyvalené motorky. Obe v minimálnej rýchlosti, ale pri oboch to skončilo nejakými modrinami a škrabancami. A to aj na motorkách. Pri jednej to skončilo takmer infarktom pozorovateľa, ktorý to celé vyvalenie sa do priekopy videl z vonkajšieho pohľadu. Našťastie to dobre dopadlo...

Keďže sme niektoré motorky brali už z požičovne kvalitne dooškierané, bol pre nás šok ako pani, ktorá motorky požičiavala dokázala po týždni presne objaviť, ktoré škrabance sú nové. A to má tých motoriek kvantum. Objavila poškodenia aj na miestach, ktoré sme ani my neodhalili, keď sme sa motorky snažili vyčistiť, aby na nich nebol kúsok hliny, či iných dôkazov. Nepomohla nám ani taktika vrátiť motorky až za tmy. Takúto prísnu kontrolu pri odovzdávaní sme ešte nikdy nezažili.
    Aj keď sme teda vo výsledku museli zaplatiť pokutu, bola v korektnej, rozumnej výške a bola spravodlivá.

Večer po návrate z nočného trhu ma prepadá nostalgia, keď si uvedomujem, že na parkovisku nás už nič nečaká. Za týždeň sa naše motorečky stali súčasťou našich životov a nezabudnuteľných zážitkov, pri ktorých sme prekonávali sami seba. Na tento okruh budeme spomínať ako na špeciálnu kapitolu nášho života...