• Day 22

Stratení v Bangkoku

January 9 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

Ráno odlietame lietadlom do Bangkoku.

Keďže už máme skúsenosti s Boltom, nepôjdeme snáď z letiska štandardným taxíkom. Objednáme si Bolta. Tam presne zadáme, kde nás má doručiť a viac sa nestaráme. A hlavne ušetríme oproti štandardnému taxíku.

Po takmer hodinovej jazde a zaplatení nás vyloží pred hotelom "Park residence 1" a začíname šípiť nejaké problémy. Ňaňo dal taxi navigovať do hotela "Park residence 1", netušil však, že my v skutočnosti bývame v hoteli "Park residence", čo je úplne iný hotel a úplne inde (pekne ďaleko).
    Objednávame zas Bolta. Dôjde ten istý vodič a nechápe, kde je problém, len my sa rehoceme ako besní. Ideme ďalších 45 minút krížom cez Bangkok do úplne inej časti.
    Celé nás to stálo kvantum času, bohužiaľ aj peňazí, figu sme ušetrili, kvalitne prerobili, ale nasmiali sme sa statočne a mali sme snáď dvojhodinovú vyhliadkovú jazdu po celom Bangkoku. Ďakujeme Ňaňo.

Po ubytovaní v správnom hoteli, v moslimskej štvrti, kde už na obed "bedákal" dakto z mešity ideme na trhy do mesta.

Ešte predtým dáme obed. Kým oni všetci dávajú takmer stále nejaké nudné nudle, pad thai a podobne, ja stále skúšam nové a nové gastronomické zážitky.
    Tak v slabej chvíľke potvrdím objednávku opečenej žaby s cesnakom.
    Po chvíli to dôjde a chutí to skvelo, všetci okrem Maji chutnajú, chutí to ako kurča, vôbec to nie je zlé.
    Keď som už celkom zmierený s tým čo jem a užívam si to, pyšný na to, že som to dal a užívajúci si obdiv ostatných, zistí sa, že sme naozaj jedli kurča, ktoré nikto neobjednal a dali nám ho omylom :)

Po čase prinášajú žabu a to už je iné kafe. Chutí to trochu po rybách, pripomína mi to skôr pstruha a je v tom kopa kostí. Proste kuchárka tu žabu nasekala na 2cm kúsky aj s kosťami a vypražila.

Ale nebolo to zlé... A bol to zážitok. Vyskúšal aj Ňaňo aj Danka. Maja tvrdí, že ak budem mať nejakého parazita, mám nahlásiť, čo som v Thajsku jedol...
    Nie je vôbec kolegiálna. Ja s Ňaňom a Dankou možno pokračujem s dovolenkou na lehátku (posteli) na nejakom oddelení cudzokrajných chorôb v Košiciach. Maja sa týchto zážitkov dobrovoľne vzdala.

V Bangkoku končíme v takých uliciach a trhoch, že tam zabijeme celý deň. Ťažko popísateľné. Trhy v Bangkoku proste treba zažiť. Je to taký blšáko-bordel, kde sa občas ledva predierame pomedzi ľudí a do toho sa pomedzi nás prediera motorka, či ujko s naloženým vozíkom plným tovaru.

Do toho všetkého šialená premávka s pískajúcimi policajtami, ktorých každý ignoruje a milarda ľudí.

Večer Ňaňo prvý krát vyskúša jazdu Tuk-tukom - nejako nikto netušil, že taký thajsko-znalec to ešte nedal.

Keď konečne prídeme na izbu a očakávame, že objavíme nejakého toho komára, či v horšom prípade švába, tak si to nakoniec krížom cez izbu na plný plyn šinie slimák.

Vyložil som ho na balkón a dal mu celú noc na to, aby zliezol tri poschodia. Maja (milovník zvierat) ho chcela vyhodiť neuvedomujúc, že takéto rýchlosti by mohli byť pre slimáka smrteľné...