• Day 2

Kláštorný komplex Barsana

February 14 in Romania ⋅ ⛅ 6 °C

Dnes sa presúvame do kúpeľného mesta Sovata.

Cestou prechádzame tradičnými dedinkami a hlavne sa zastavujeme v jednom z najväčších a najkrajších rumunských kláštorných komplexov v dedinke Bârsana. Krásny pohľad na množstvo unikátnych stavieb. Nakukneme aj do 72m vysokého dreveného kostola s peknou maľovanou vnútornou výzdobou a kúpime si domáci čučoriedkový sirupček. Turistov je minimum, tak máme parádne fotečky (nikto nezavadzia v zábere).

Ďalšou atrakciou o zopár kilometrov ďalej je vodný mlyn, ktorý poháňa mlyn na výrobu múky, ale aj automatickú česačku a hutničku vlny (to som ešte nevidel).
    Vonku sa dá voda z mlynského náhonu presmerovať do vonkajšej prírodnej whirpoolky (práčky). O tom všetkom nám vypráva bábuška, ktorej nerozumieme ani slovo. Ale je s ňou zábava, ako sa snaží...

Zvyšok cesty vedie po horách a popri horských riečkach.

V rámci gastronomických zážitkov navyše ochutnávame rumunskú bryndzovú a kapustovú placku, ale aj tradičnú rumunskú polievočku.