Nepal
Bahundanda

Here you’ll find travel reports about Bahundanda. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mountain View Hotel in Bahuhdanda

November 15 in Nepal ⋅ 🌙 12 °C

Nachdem wir für die ersten 4,5 Stunden laut Buch doch eher 6 gebraucht haben waren wir etwas skeptisch wie weit wir den Zeitangaben trauen können. Die 2 Stunden von Ngagi bis Bahuhdanda haben aber sehr gut gestimmt. Die anfängliche Verzögerung schieben wir mal auf Startschwierigkeiten und den schönen Umweg über Khasur.
    Pünktlich zum Sonnenuntergang kamen wir um 17:00 Uhr beim Hotel an, wo wir von einem sehr netten Gastgeber empfangen wurden und zum ersten Mal Knoblauchsuppe gegessen haben. Das Duschen war schon eine Herausforderung aber immerhin noch mit heißem Wasser.

AC#1: Geen weg meer terug

March 23, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 19 °C

Besi Sahar (760) - Bahundanda (1310)
    - Bus: 14 km
    - Gewandeld: 4,5 km

Met hier en daar nog een zweempje holi colors zichtbaar beginnen we aan het Annapurna Circuit (ach, roze vingertoppen en groene oren zijn best leuk 😉). Misschien wel onze grootste uitdaging ooit. Deze trektocht gaat onze langste ooit worden (17 dagen), onze hoogste ooit (5416 meter) en de-fi-nite-ly onze zwaarste ooit. We starten op 800 meter, klimmen vervolgens naar 5416 meter en dalen weer af naar 1000 meter. Autsj. Klinkt zwaar, is het ook.

We beginnen rustig. Onze voorbereiding was niet top.. De nacht voor vertrek hebben we maar drie uur geslapen omdat we na alle holi-festiviteiten en 'afscheidshappyhourcocktails' (hey, straks moeten we drie weken zonder!) nog onze tas moeten inpakken. Hmm. Lekker slim.

's Ochtends vroeg nemen we vanuit Pokhara de bus naar Besisahar. Vijf uur lang hobbeldebobbel met andermans marktwaar op je schoot en grootmoeders boezem in je gezicht. In Besisahar twijfelen we even over een jeep om het eerste gedeelte van de trek (grotendeels over de weg, vol jeeps en bussen) in te korten. Net als we besluiten te gaan lopen omdat de prijzen belachelijk hoog zijn, komt er een bus voorbij gereden. Voor 300 roepies each mogen we een stukje meerijden met de bus. Nice! Al voelen we ons een beetje schuldig dat we onze grootste uitdaging ooit beginnen met de bus..

Vanaf Ngadi lopen we naar Bahundanda. Een klein stukje maar, nog geen twee uur doen we erover. We besluiten in Bahundanda te overnachten om uit te rusten. Morgen maken we het goed.

Bahundanda is trouwens schitterend. Prachtige groene rijstvelden die tegen de steile hellingen aan lijken te zijn geplakt. Vanuit het raam van onze slaapkamer zien we de zon ondergaan boven de rijstvelden. Ongelofelijk mooi!
    Ons 'theehuisje' voor de nacht is behoorlijk basic. Matrassen zijn er niet en er is alleen een squat toilet. Wifi is er dan weer wel. Typisch. We eten hier onze eerste echte dal baht, het typisch Nepalese krachtvoer van rijst met linzensoep en groentencurry. Meer bang voor je bucks krijg je niet in de bergen: het hoogste aantal calorieen tegen de laagste prijs, én je krijgt een gratis refill. Nice!

Bahundanda