Nepal
Palā̃se

Ankomst til Himalaya

March 16 in Nepal ⋅ 🌙 14 °C

De sidste par dage har vi brugt på langs i Kathmandu; hjemmefra havde vi godt læst citatet "its not a matter of if - but when" om rejsemave i Nepal. Det citat skriver vi gerne under på nu 😂

Heldigvis havde vi et større rejseapotek med os hjemmefra, så det skulle ikke forhindre os i at komme i bjergene, som er det næste på vores program 🏔️

I morges blev vi derfor hentet kl. 5 i en jeep, som absolut ikke er lavet til langbenede europæere. Her skulle vi sidde godt klemt 7 mennesker i 10 timer til lyden af traditionel nepalesisk musik, som chaufføren havde kørende på fuld drøn vejen 🎶

Undervejs ramte vi en flere hundrede meter lang kø på en bjergvej grundet et uheld forude. Det forsinkede os lidt men blev taget i godt humør 🚙🚗🛻

Men vi er kommet godt og helskindet frem til Himalayas bjerge, hvilket jo er det absolut vigtigste 😊

Her skal vi på 'Pikey peak' trekket med bureauet 3sisters . Vi er nu kommet til Dhap (2900 m.o.h.), og i løbet af den næste uge, skal vi både se flot natur og høje bjerge, og så skal vi desuden opleve en masse kultur; herunder skal vi forbi Thupten Choeling Monastery, som er det eneste kloster, hvor der både bor munke og nonner 🛕

Vi glæder os i hvert fald meget til at se, hvad den næste uge bringer 🥾🌄🪷

Palā̃se, Palase, Palānse