Netherlands
Medemblik

Dragonfly 35

May 31, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 19 °C

Das ist also der Trimaran. Jaaaaa, viel Platz hats da ja nicht. Aber ansonsten eine eindrückliche Kiste.
    Letztes Jahr in Sardinien haben wir die Bogo vom Vermieter einfach ausgehändigt bekommen. Das geht hier nicht. Der Vermieter will mit uns zuerst einen Trainingstag absolvieren. Das machen wir also morgen...Read more

Verlauf Dich nur nicht 🤣

6/2/19Reply

Goodbye Sirena

October 8 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

Vandaag was de dag van het afscheid van de Sirena. 's Morgensvroeg naar Andijk gereden. Gelukkig was Levi een dagje eerder thuis, zodat hij ons kon wegbrengen. Het was heel erg mistig onderweg en ook in de haven bleef het grijs en ondoorzichtig. Marco, de timmerman was ook een beetje ondoorzichtig. Hij had gevraagd om taart, zodat we goed afscheid konden nemen, kopje koffie erbij. Tenminste, dat dachten we. Hij nam onze aardbeienslof en Weesper moppen van Mühl graag aan, bedankte ons vriendelijk en ging toen weer door met frezen. Haha! Wij zijn maar afgedropen. Gelukkig heeft Marco goed werk geleverd. Dat het met de communicatie dan even langs elkaar heen gaat, soit.

Tijdens het wachten tot de mist optrok konden we mooi nog wat klusjes doen. De Sirena lag er mooi bij, prachtig dek en het nieuwe zitje met oogverblindend wit kussen paste goed. Rond een uur of twaalf kregen we de kriebels en zijn we vertrokken. Eerst nog met dichte mist, dus rustig varend. Maar na een half uurtje trok het in een keer weg en werd het strakblauw met een mooi zonnetje. En dat kwam goed uit, want nu konden we de motoren even goed testen. Wat deden ze het goed! En door het mindere gewicht aan boord (teak dek weg) kwam ze heel snel in plané. Wim had om 13:00 uur nog een telefoontje en dat zouden we net redden als we nog wat gas bij gaven. De Sirena gaf geen kik en bracht ons snel naar Urk.

Nadat het werk was gedaan zijn we nog even op Urk geweest, gewandeld en een visje én appelgebak gescoord. Wat treffen we het met het weer! Omdat we zagen dat de tanks toch wel erg leeg waren, hebben nog even gebunkerd bij Diesel Henkie. Gezellige prater en gelukkig konden we met een Tikkie betalen. Al met al rond 15 uur pas weggevaren.

Des te dichter we bij Elburg kwamen, des te stiller we allebei werden. Allemaal van die landmarks waar we herinneringen hebben liggen. Met de Bolfijn, met de Sirena... Onder de Ketelbrug door, Ketelhaven, de Randmeren. Het besef dat we prachtige jaren met de Sirena hebben gehad en dat ze goed voor ons is geweest. Snif.

Bij Roggebotsluis snel geschut en de sluismeester vertelde ons dat de volgende sluis in storing lag. Oei, dat zou betekenen dat we niet bij Elburg zouden komen die dag. Wim de sluis gebeld en gelukkig was de monteur er al. Ik kon me niet herinneren dat er meteen achter Roggebotsluis een andere sluis was. Meestal wed ik dan met Wim om een miljoen, of, als ik heel zeker ben, om drie miljoen. Maar de laatste tijd vergeet ik wel vaker wat en durf ik niet meer zo, haha. Even gegoogled en gelukkig, ik was niet gek: de nieuwe Reevesluis is gebouwd als vervanging van Roggebot en onderdeel van het project Ruimte voor de Rivier. Er is zelfs een nieuwe waterweg naar Kampen gemaakt. Dat moeten we met de Condor maar gaan verkennen, nu door naar Elburg.

Rond 19 uur aangemeerd in Elburg alwaar iedereen aan de vrijmibo zat. Het was uitgestorven, op 1 iemand na, maar die was op de fiets en kon ons niet naar het station brengen. Ook de taxi liet lang op zich wachten, maar uiteindelijk zaten we moe maar voldaan in de trein. Gemengde gevoelens, moe, blij, dankbaar. Na anderhalf uur in Weesp en lekker ons warme bedje in.

Milly Gerrits

lieverds,. weer een tijdperk voorbij. op naar de nieuwe periode met de Condó....r. liefs Mam

10/11/21Reply

Tischmalheur am Binnenmeer

June 25, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 27 °C

Das Schöne am Reisen ist, wenn man zeitunabhängig sein kann. Wir können das - und wie! Leider vergessen wir jedes Mal, dass die Uhrzeiten des Abendverkehrs ungeil sind und so fahren wir unsere Reise mit den Staus Amsterdams fort🤦🏻‍♀️

Angekommen weiter nördlich, springen wir erstmals ins noch kühle Binnenmeer, denn auch bei uns ist die Hitzewelle nun da. Leckerer Zitronen-Tofu zum Znacht und eine kleine Tour mit unseren Fietsen runden den Abend ab und helfen den schmerzenenden Zehen Nadias zu lindern.

Klussen aan de Sirena

September 11 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag even niet op de Condor, maar werken aan de Sirena. Er moet nog flink wat gebeuren voordat we hem verkoop klaar hebben, maar het einde komt zeker in zicht. Eindelijk zijn de gangboorden, die open moesten vanwege vocht in het polyester, dicht gemaakt en kan komende week het teak dek afgemaakt worden. Maar eerst moet er nog wel geschuurd worden om alles strak te krijgen. Scheepstimmerman Marco wil geen hobbeltje zien dus werk aan de winkel. Komende week ook nog plamuren, schuren en bewerken en dan langzaam alles weer afronden.

Ik heb ook wat foto's van eerder dit jaar bijgevoegd toen ik met Roel (van Judith) de boot heb over gevaren en een start hebben gemaakt.

Mit Jakob auf hoher See

June 1, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

Heute sind wir mit Jakob das erste mal raus gefahren. Er wollte uns die Tücken der Dragonfly zeigen. Lief aber alles sehr gut. Die Wäsche wurde montiert und der Trimarsn ist fast so schell wir der Truewind...
    Manövrieren lässt sich die Dragonfly super dank der Bugstrahler 🤩

Einkaufs-Törn

June 1, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 24 °C

Nach der Trainingslektion sind wir heute nur noch in Medemblik einkaufen gegangen - natürlich so wies sein soll für Segler mit einem gscheiten Einkaufswagen 🤣

Sandra Equey

So guet jetzt gits sogar Rivella... Jetzt fehlt de Holländer nur no en gschiide Chäs...

6/1/19Reply

Medemblik