New Zealand
Mangarata

Dag 25: Hiker op zijn hoog(s)te punt!

January 3, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

Het Abel Tasman natuurgebied stond duidelijk op onze route als een must see! Wat wij alleen niet helemaal duidelijk hadden begrepen was dat dit park voor bijna 100% auto vrij is. Het idee om aan de goudgele stranden onze campertje te stationeren hebben we letterlijk laten varen. We hebben er namelijk voor gekozen om een wandeling te maken in het gebied, daarvoor dient wel eerst een boottocht van 1,5 uur gemaakt te worden.

De dag begon treurig met een grauwe koude ochtend. Wel hadden wij beide zin in de dag en gaan met opgeheven hoofd naar de plaats van bestemming. Eenmaal bij de boot aangekomen begonnen de eerste regendruppels te vallen, als dat de hele dag door zou gaan dan had dit naar alle waarschijnlijkheid de laatste hike van ons samen in 2023 geweest. Gelukkig is het weer in NZL nogal wispelturig, al na 30 minuten varen braken de eerste zonnestralen door het nog dichte wolken pakket. Dit zou een goede dag worden en ja dat werd het ook! We hebben kliffen beklommen zijn door riviertjes gewaad en hebben een totale afstand van 14 km afgelegd. Na dit alles konden we nog even heerlijk afkoelen in de zee aan de gewenste goudgele stranden. Tijdens de boottocht terug nog een kers op de taart, een wilde zeeleeuw 🦭.

Vanwege onze geweldige prestatie waren we trots op ons zelf en op elkander. Inmiddels sloeg de klok al 18 uur dus hebben we ons beloond met een heerlijk etentje bij dat fijne tentje met die grote gele M. Dit was ook hard nodig want er moest nog wel even 2 uur gereden worden naar de volgende camping. Tijdens deze ontspannen rit met een laag hangend zonnetje op de bergen ⛰️ zijn wij tot de conclusie gekomen dat dit het mooiste land is waar wij beiden ooit zijn geweest.

Al met al een fantastische dag!

Voor de dierenliefhebbers, op de foto ook nog de Weka, ook wel de rare bruine loop kip

Wir meiden den Highway / SH 6

November 14, 2019 in New Zealand ⋅ 🌧 9 °C

Habe gerade im Netz gefunden, das es bereits vor einigen Tagen dort zu einem nicht unerheblichen Abgang gekommen ist. Wir streichen diesen Abschnitt in Richtung WESTPORT komplett aus unserem Plan!

Mangarata