New Zealand
Omega

Dag 10: Rotorua

November 19, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 22 °C

Ik werd weer vroeg uit mijn bed geblazen door de geschifte sporters om half 6. Mijn buurvrouw, die 's nachts tot twee uur kinderliedjes zong, hervatte weer haar melodieën en zo was de hele fanfare weer aanwezig.
      Het was mooi weer, dus ik kon op mijn dooie akkertje naar de bus lopen. Als eerste stond de National Kiwi Hatchery op het programma. Het percentage kiwi's is dramatisch afgenomen van ca 6-7 miljoen eerder tot slechts 60.000 a 70.000 nu.
      De broederij fokt kiwi's om ze weer te kunnen introduceren in het wild, en redden ook eieren die achtergelaten zijn. Wat een lieve pluizeballen zijn het zeg! Helaas mochten wij geen foto's maken dus moeten jullie het doen met een foto van Google.
      Na een uur rondleiding te hebben gehad moest ik mijn cafeïne fix halen en vertrok ik terug naar de stad.

Om 15.00 stond er een spa-bezoek op de planning samenn met een wandeling langs de geisers en pruttelende wateren. Het begon om 14.00 met regenen en is niet meer gestopt. Omdat de regen op de gloeiend hete oppervlakte kwam, was er nog meer stoom en kon ik niks zien. Werd er niet vrolijk van.

Het modderbad daarna was heerlijk en ik heb nog een boekje gelezen in een ander thermisch bad, met half Rotorua.

Rond half 6 haastte ik mij naar de stad want mijn grote vriendinnen van de eerste dagen waren ook 1 dag in Rotorua voor ze vertrokken naar Taupo.

Een passievruchtcider, werd wijn en eindigde in shots en we verruilde de beer garden voor een Italiaans restaurant en uiteindelijk een club waar wij tot 05.30.
      Wat een heerlijke avond, die de oneindige regen goed maakte.

Omega, Q31679718