New Zealand
Stinking Creek

Dag 11: Van de meren over naar de zee 🌏

March 3, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 20 °C

Na een ontbijtje in het zonneke, omgeven door prachtige heuvels en uitzichten, zijn we aan onze rit richting Dunedin begonnen war we 3 nachten zullen blijven.

Eerste stop was gepland Cathedral Caves maar ergens de afslag gemist en intussen waren we al bij de volgende locatie aangekomen. Jammer, maar goed, er is veel moois te zien. Elke paar kilometer zijn er wel kleine wandelingetjes aangeduid langs de weg die leiden naar een meer of een mooi uitzicht.

Volgende stop werd dan een kleine een wandeling rond het Lake Wilkie , een heek klein meertje maar toch ook weer boeiend met mooie zichten
      Op naar de watervallen! Er zijn er verschillende in deze regio en dus is het kiezen.
      Eerste werden de Matai Falls, bereikbaar via de Matai Rail Trail, een mooie 'hike' . De watervallen zagen er idd mooi uit alleen was de hoeveelheid water beperkt door de langdurige droogte. You can't win 'm all
      Volgende waterval werden de Purakaunui Falls. Ook hier weinig water om echt indrukwekkend te zijn, we werden verwend door foto's op het internet. Kijk zelf maar naar onze foto's.

Tot slot Nugget Point wat dan weer een indrukwekkende ervaring is geworden. Met uitzichten over de eindeloze oceaan. Nugget Point is een vuurtoren (gebouwd in 1870 en werkt nog steeds!), de nuggetjes verwijzen naar de rotsen in de zee voor de kust die als 'gold nuggets' uitsteken boven het water. Zeer indrukwekkend, ook al omdat de zee wilder is geworden door de wind en hier en daar buitjes regen. Zelfs lecht weer komt ons goed uit 😁)

Op naar onze volgende slaapplaats! Weer een eigen huisje en weer een voorbeeld van de gastvrijheid. In de koelkast staat zelfs een volledig ontbijt om klaar te maken incl brood, eitjes, versgeperst fruitsap, granola's, ...

Stinking Creek