New Zealand
Southland District

Here you’ll find travel reports about Southland District. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Milford Sounds

December 10 in New Zealand

Nachdem wir gestern mal wieder um 8 Uhr im Bett lagen, machten wir uns zügig fertig und fuhren die Strasse nach Milford weiter, nahmen jeden Stopp mit, der für mich möglich war und genossen die schöne Aussicht. Wir „wanderten“ sogar ein bisschen, den halben Weg zum Lake Marian entlang schönen Strömungen und kleinen Wasserfällen bis wir wieder umkehren mussten.Read more

Lake Marian und Milford Sound

December 11 in New Zealand

Der frühe Vogel fängt eine gute Mitfahrgelegenheit, der zufällig auch zum Lake Marian fährt.
    Leider werden wir ihn kaum wieder los, sodass wir den wunderschönen Hike zum Bergsee gemeinsam machen. Der Track entpuppt sich als einer der schönsten, den wir bisher auf unserer Reise gemacht haben!
    Danach geht es mit unserer Mitfahrgelegenheit mit einigen Sightseeingstopps zum Milford Sound, wo wir uns dann trennen. Hier wartet eine zwei stündige Bootstour auf uns.
    Etwas besorgt nicht zurück zu kommen (da es bereits 6 Uhr ist und der Milford Sound in einer Sackgasse liegt), fragen wir Max (einen Deutschen aus unserem Hostel, der zufällig auch auf unserem Boot war), ob er uns mit zurück nehmen kann. Wir fahren mit seinem Campervan und der Ansage: „Keine Ahnung, ob der Motor das aushält, die Lampe hat vorhin geleuchtet...und ach übrigens ich weiß nicht, ob das Benzin reicht“ los. Als ich auf die Tankanzeige gucke, sehe ich, dass die Tanknadel bereits auf empty zeigt... und es liegen noch 100 km bis Te Anau vor uns. Vor dem Tunnel raucht es dann aus der Motorhaube. Wir entscheiden uns Max Van in den Sounds zurück zu lassen und das nächste Auto anzuhalten um zurück zum Hostel zu fahren.
    Gemeinsam essen wir zu Abendbrot und ein erlebnisreicher Tag geht zuende!

5-12 Curio Bay

December 5 in New Zealand

Nou, Murphy heeft in een deuk gelegen vandaag. Bui na bui. Als ik niets aantrok werd ik zeik, als ik wel iets aantrok was het droog voordat ik weer fietste. Hahaha. Zonder overdrijven wel 6 keer of vaker mijn regenpak aan en uit getrokken. Dat was ook wel wat er te doen was onderweg. De wind was gelukkig zuid-west waardoor ik hem niet te vaak pal tegen had en soms zelfs mee. Mijn laatste heuvel kreeg ik kado, ik werd gewoon omhoog geblazen. Nog geen dolfijnen gezien. Ik denk dat ik morgen blijf.Read more

6-12 Curio Bay

December 6 in New Zealand

Soms heb ik strontmazzel, en soms niet;
    Blauwe pinguins gehoord vannacht, vlak naast mijn tent, niet gezien. Ik heb nu mijn tent gedraaid, misschien lukt het dan wel (en als het wat helderder blijft)
    Ik blijk de zeeleeuwen al voorbij te zijn (eigen schuld dikke bult, niet goed de kaart gelezen). Da's 26 km heen en idem terug. Hm. Weet niet of ik daar zin in heb. Al staan er hier wel borden dat je niet te dicht bij de zeeleeuwen moet komen.
    Geen dolfijn te zien en die gele ogen pinguin ook niet, maar dat kan allebei nog.
    En dan: vannacht zuiderlicht gezien denk ik!! Ondanks bewolking! Soort stad in de verte, maar dan groen. Yeah! Ook hiervoor hoop ik op minder wolken vannacht.
    En dan en dan: ik doe de forrest walk van 10 min omdat die bomen voor een gedeelte afstammen van die versteende. Vind een leeg blauw ei (silvereye?). Hoor een tuï of is het nou een bellbird, blijf staan kijken, zie ze allebei, blijf nog langer kijken, wie zegt nou wat..... En al die tijd zit de valk die ik al weken wil zien op ongeveer 3 meter afstand! Gelukkig zag ik hem, door de tuï. Wauwerdewauwerdewauw!!
    En dan 's avonds nog een keer op pinguinjacht: tralala. 🤗. Echt goed en lang gezien.
    Oh ja, en die zeeleeuwen garantie voor 52 km: net 2 Nederlanders gesproken, die hadden ze daar niet gezien. Ga ik niet doen dus. Stewart eiland ook niet.

28-11 Te Anau: Milford Sound

November 28 in New Zealand

De weg was minder druk dan ik had gedacht, al lijkt het vanuit een andere auto altijd minder denk ik. Toch blij dat ik het gedaan heb, het was knetterhoog keer 2,1 bijna ongeluk gezien en eerlijk gezegd vond ik de busreis met stops en verhalen van Sacha leuker dan de "cruise". Kea's gezien. Brutaal als de neten, 1 pikte in mijn been! Sacha laat ons crayfish zien. En ik vond de "chasm" echt magnifique, maar alle foto's zijn raar geworden. Ook leuk "the misty mountains" van In de ban van de ring.
    Er gingen ook erg weinig minuten in de cruise van 2 uur, nl 100. We hadden van mij nog wel wat langer bij de Crested pinguins mogen stoppen, al schijnt het beremazzel te zijn dat we ze überhaupt gezien hebben in dit seizoen.
    Op verzoek van Annemiek (😉) vlak na thuiskomst mega onweersbui. Gaat zoals het hoort: goed dus. Hoera!

3-12 Riverton

December 3 in New Zealand

Het onweer van gisteren levert vandaag mooie dampen!
    Geen spectaculaire dag, maar ik ben happy. Nog iets warmer dan gisteren, het asfalt zweet soms teer en dat klinkt alsof je op bubbeltjes plastic rijdt. Ik heb mijn schouders en nek ingesmeerd met zonnebrand. Klein stukje vergeten. Auw.
    Grappig al die mensen (inclusief ikzelf) die steentjes uit grind vissen, omdat iemand een bord heeft neer gezet: gemstone beach. Ik hurry met de tent opzetten, zodat ik nog wat plakspul op die lijntjes kan smeren, hopelijk droogt het dan nog voor het onweer. Nu (19.45) wel wat wolken, maar het zou mij niet verbazen als er niets gebeurt😀.Read more

Te Anau

November 20 in New Zealand

Heute sind wir nach Te Anau gefahren. Es hat wieder den ganzen Tag geschüttet und die ganze Umgebung war überschwemmt, teilweise stand das Wasser sogar auf den Straßen. Wir hoffen, dass das Wetter ab morgen besser wird!
    Abends waren wir dann lecker essen 🍔🥩

27-11 Te Anau

November 27 in New Zealand

Als extra tractatie bij ontbijt met zon, krijg ik een Nieuw Zeeland vliegenvanger ongeveer op schoot. Geweldig. Daarna mooie tocht naar de highway, maar niet zo gaaf als gisteren, al gaat het een klein beetje naar beneden steeds. Ik heb nu meer wind tegen, en het is geciviliseerder. Door het alddoor naar beneden ben ik wel al voor tweeën in Te Anau. Bij de Top 10 moet ik voor 2 personen betalen, dus sta ik nu bij Lakeview. Daar boek ik een tour voor morgen naar Milford Sound. De weg is druk en smal met alleen maar mensen die de weg niet kennen. Dus dat ga ik niet doen. Slim hѐ?
    Ook boek ik een tour naar de glow worm cave voor het einde van de middag. Sta ik te douchen: ik wíl helemaal niet nu. Ik ben moe. Probeer te verzetten via de receptie, kan niet. Ik fiets langs op weg naar wat te eten, kan het toch. Nu ga ik overmorgen. Ondanks dat het wat drupt, geniet ik van het feit dat ik voor/in mijn tent zit. Morgen word ik om 7.45 al opgepikt! Internet tergend traag, dus foto's en footprints van gisteren volgen.

1-12 Manapouri: Doubtful Sound

December 1 in New Zealand

Ja mooi! Ik heb de boot van 7.15 genomen, scheelde 40 dollar, en inderdaad fantastisch licht. Wel 10 keer wakker om te kijken of mijn wekker het wel deed.
    Op de boot over Lake Manapouri (ook héél erg mooi) wist de schipper nog iets interessants te vertellen over Milford Sound. Raar dat ze dat daar niet vertelden. De schipper op Doubtful deed dat trouwens ook niet, raar. Ze hebben 7 ijstijden gehad in 300.000 jaar. Bizar gewoon. En dat kan je soms zien aan de stapjes op bergen langs de fjorden. Echt leuk. Nu ook de crested pinguins echt goed gezien. Gaaf. Morgen weer echt fietsen, ook zin in.Read more

2-12 Clifden

December 2 in New Zealand

Sommige dingen zijn te groots voor foto's. Links en rechts bergen met hun top in de wolken, ik door een breed dal met weilanden en heel veel bloeiende brem. Mjum, ruikt zalig. Gemiddeld stroomafwaarts, die heuvel had ik al op de kaart gezien. Viel me toch niet mee en hij was niet eens heel hoog of steil. Kijk ik op de thermometer: 36 graden. En gisteren nog met hemd, t-shirt, dunne en dikke trui en regenjack met capuchon op voor de kou op de boot. Goh, dat mijn lijf dat dan ff niet snapt. Raar hoor.
    Ik probeer nog de Clifdon caves, maar dat is me toch te eng (smal en laag) en te donker met alleen een telefoon als zaklamp. Twee gloeiwormen gezien, ik vind het best en ga terug.
    Eindelijk een gratis camping. Ik ben er knetter vroeg en blijf toch, ondanks dat de volgende "echte" maar 14 km verder is. Veel te leuk.
    Wéér onweer, het rommelt lang van te voren, dus ik heb mijn tanden al gepoetst en geplast,stormlijnen vast (al was het nog windstil). Gelukkig maar, het is op zijn Nieuw Zeelands; in het kwadraat. Op die 2 aanbindlijntjes na, houd ik het binnen droog. Best een beetje eng. Blijft ook boven mijn hoofd hangen🤢

Southland District