New Zealand
Thicket Burn

Southland

March 4, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Vandaag stonden we vroeg op zodat we een fossiel bos konden bezoeken. Waarom vroeg opstaan? Awel, deze fossielen van bomen liggen op een strand van Curio Bay en ze zijn enkel bij laagtij zichtbaar. We sliepen gelukkig niet ver weg. Eens aangekomen wandelden we langs schuilhutten om pinguïns te spotten. Helaas zagen we er geen. Op het strand waren we de enige mensen. Boomstronken en zelfs nog hele stammen lagen verspreid over het strand. Ze waren donkerbruin en zwart van kleur, maar overduidelijk zichtbaar. In de hoek van het strand spotte Steven een leuke verrassing, een yellow eyed penguin. Dat was een zeer tof extraatje! We konden hem nog goed zien.

Dan ontbeten op de parking in het zonnetje. Heerlijk! Eerst een tussenstop bij Niagra falls, wat ironisch zo genoemd was. Het was een klein watervalletje in een riviertje. 😅 Hierna deden we inkopen in invercargill want een mens moet ook eten.

Bluff was onze volgende tussenstop met Stirling Point, het "meest" zuidelijke punt van het vasteland. Er was tijd voor een kleine wandeling en dan lunch langs de weg met uitzicht op het water. Bluft staat bekend voor zijn grote oesters. Maar deze hebben we aan ons voorbij laten gaan. Het was ook nog niet het seizoen.

We reden een lange tijd door tot Gemstone Beach. Voor Tat was het te vermoeiend en ze deed een dutje in de passagiersstoel. Het was wel een grappig zicht. Steven reed precies met een dode naast zich. Steven lag plat van het lachen😝 Op het strand van gemstone beach kan je soms edelstenen vinden. Het ligt trouwens vol met mooie afgeronde stenen, maar een edelsteen zat er niet tussen. Op vijf minuten rijden stopten we aan een uitkijkpunt, Mc Cracken's rest. Dit punt staat gekend voor het spotten van dolfijnen, zeevogels en met geluk walvissen. We zagen zeer veel zeevogels en Steven had weer goede ogen vandaag en spotte dolfijnen. Tat heeft ze ook gezien uiteraard.

Dan was het tijd om een camping te zoeken. De gratis campings zijn hier ook goed onderhouden. We besloten een camping dicht bij het diepste meer van Nieuw-Zeeland op te zoeken. Hiervoor moesten we enkele kilometers over een grindweg rijden. Maar de camping is super! Heel rustig (momenteel drie auto's in totaal), een groot terrein, omgeven door natuur en een toilet. Perfect om van de avond te genieten met een glas (Nieuw-Zeelandse) wijn.

Thicket Burn