Nicaragua
Comarca Los Madrigales

• Laatste adventszondag

December 22, 2019 in Nicaragua ⋅ ⛅ 26 °C

De laatste kaars is aangestoken, we verwachten de Messiah! Hij komt, is gekomen en zal weer komen. Iedereen op zijn zondags aan het ontbijt. De familie is nu naar de zondagschool en ik kan zo mooi met de middagdienst van Zuidwijk meeluisteren.
      Vannacht ook al even meegeluisterd: Immanuel. God met ons.

Wat een rijkdom heeft en wil Hij ons schenken. (Lofzang van Zacharias.)

Gezegende zondag.

• Zegeningen tellen

December 31, 2019 in Nicaragua ⋅ 🌙 23 °C

Het is nog nacht tegen 3 uur en ik kan niet slapen. Nu vind ik dat niet heel vervelend omdat er genoeg stof is om over na te denken. Zondag begon het een beetje met het gebed voor de nieuwe week van Corstiaan. "Om een goede reflectie op het afgelopen jaar en vertrouwen voor het nieuwe onbekende jaar ". Het is fijn om met hen dit als gezin te delen, hun in de mogelijke verhuizing naar Nl als "onbekende" maar ook in de dankbaarheid van het leven.
      Ik geniet ervan om even zo dichtbij elkaar te zijn en ook het leven zo te bekijken. Ook het "perspectief" dat het leven hier voorbij snelt en dat we soms zo kunnen genieten van het hier en nu. Ook wel de ernst van het tijdelijk en leef ik met het doel waarvoor we als mensen zijn gemaakt ? God groot te maken en ons eeuwig in Hem te verheugen (Westminster catechismus vr 1)

Ben benieuwd wat vanavond uit hun zegeningenpot van 2019 komt. Helen heeft gisteren (net zoals eerdere jaren) weer het idee uitgelegd. En zo staat er weer een pot naast de klok waar iedereen briefjes in mag doen met de zegeningen die hij/zij heeft gekregen, geschreven of getekend. Julian wist het al voor zijn papa waar hij lekker bij op schoot dat moment, en daarna volgde heel de familie.

De batterij van m'n telefoon is bijna op dus eerst maar eens de in steekwoorden:
      Zegeningen
      Gods trouwe zorg - Hij blijft dezelfde - naar de kerk kunnen- Paasfeest 'He is risen' - kinderen van de zondagschool - gemeente - bidden- gezinnen even aanhaken
      Familie - ouders - zaterdagjes aan de flank- broers en zussen - meedenken- neefjes en nichtjes - samen tijd doorbrengen- groeien
      Thuis- huisgenoot Loes- warm huis- contact met buren- vriendschappen - bruiloft J & M - gezondheid- verjaardag 30
      Werkplek- balans in uren gevonden - collega's - goede werkgever
      Reizen Oezbekistan en Kazachstan- Zweden kanotocht- Mont ventoux- Nicaragua kerstvakantie
      Wandelen- haken- verdieping cgo evangelisatie

Batterij doet het nog dan maar ook even de uitdaging, onbekende, zin in of hoe zal ik deze punten noemen?
      Nieuwe huisgenoot zoeken- werkplek- bruiloft H & G- afronding letselschade?- tijd doorbrengen met vrienden - avonden missionaire gemeente- meiden Ede- Pieterpad laatste 6 etappes

Oei nog 4% maar even opslaan en word vervolgd inmiddels 3.48uur De eerste haan kraait al.

• Aangekomen

December 17, 2019 in Nicaragua ⋅ 🌙 25 °C

Twee goede vluchten gehad, laatste uurtje wel beetje zat. KLM stewardessen hebben goed gezorgd: lekker ijsje en 2 keer maaltijd. Stevige meneer naast me moest ik af en toe wel naar zijn eigen kant duwen. Zowaar heeft hij bijna de hele vlucht, 10 uur lekker geronkt. Ben wel beetje jaloers op hem. Heb een beetje gehaakt, muziek geluisterd en gelezen. Op Panama viel de hitte echt op me, snel maar beetje verkleed. Door Cors, Juliana en Joanne opgehaald, dankbaar om hier te zijn. Nu kooitje inRead more

• Ouderwets vertrouwd

December 19, 2019 in Nicaragua ⋅ 🌙 22 °C

Zo het is nu kwart voor 6 in de ochtend, ik lig heerlijk op bed. De stad begint wakker te worden. Toeterende bussen, krekels en hanen. Om 3 uur was ik nog even wakker maar daarna lekker geslapen tot 5. Gisteren heerlijk dagje gehad. Met zijn alle ontbeten, mmh al dat verse fruit. Cappuccino met liefde door Cors gemaakt. Op straat gespeeld Julian racet op zijn fiets van de een naar en andere kant en Joanne trots zonder zijwielen. We zijn een team met even opzetten van het tentje. Spelletje spelen oei wat is Helen competitief (haar eigen woorden). Ik slaap met Hanna in de meidenkamer. Claudia kwam aan het einde van de ochtend terug ze was met haar vader naar het ziekenhuis geweest, haar wekelijkse zorg zeg maar. Met elkaar warm gegeten en even naar de Wal-Mart. Koffie gedronken, Cors was ondertussen terug van kantoor. Uurtje me teruggetrokken en daarna meiden opgehaald bij taekwondo. Dat is vlakbij de rotonde. Het voelt zo vertrouwd om hier weer te zijn, alles in de keuken ligt nog in hetzelfde kastje, samen aan tafel, zingen na het eten en kletsen. Ben aan het genieten! Vanmorgen waarschijnlijk naar Granada en vanmiddag zwemmen. Vanaf morgenmiddag heeft Cors ook vakantie, daar is hij wel aan toe. Morgen gaan we naar Papalonal nachtje proefkamperen en bij mevrouw Gloria.Read more

• Beach Grand Pacific

January 2, 2020 in Nicaragua ⋅ 🌙 25 °C

Zo moe word je wel van zo'n dagje als vandaag. Ik lig nu lekker onder de vin in een vakantiehuis. Joanne ligt naast me te slapen. O wat was ze moe en ze wilde niet naar bed.
      Vertrekken met zijn 7e is wel wat meer werk als alleen 2 nachtjes weg. Maar de meiden pakken zelf hun spullen in en alles wordt verzameld in de grote rode koffer. Dit is nu de derde keer deze vakantie dat we op pad zijn er komt wel beetje routine en soort van taakverdeling. Cors verzameld alles voor in de doos, koelbox en hijst alles op het imperial, Claudia maakt huis nog even aan kant en checkt of alles dicht is. En ik probeer mijn bijdrage te leveren met waar ik denk mee te helpen. tja tja tja we zijn een team!

Rond 10 uur zijn we vertrokken en na een Pops ijsje was het nog ongeveer uurtje rijden. Onderweg in de auto genoten van wat buiten allemaal te zien is en van kletsen met Corstiaan.
      Het was wel even wennen aan de warmte toen we uitstapten. Een soort van picknick als lunch met oliebollen en saucijzenbroodjes, want oei het brood vergeten. Ome Danilo had op verzoek krentenbrood gebakken maar dat wacht ons dan thuis wel. Het is hier best afgelegen dus zullen we met wat we hebben doen. Vanmiddag in de zee gezwommen, wat blijft dat toch heerlijk die golven!. Stukje met Claudia gelopen langs het strand. En daarna weer even in het zwembad bij het clubhouse. We hebben wel beetje gelachen om ons vakantiehuis en er wat spreekwoorden op losgelaten: kat in de zak huren, vergane glorie. Helen en Hanna stijgen naar hogere sferen, met hun ronkende airco vliegen ze zo weg.

Merk al weer meer bezig te zijn met terugreis en dingen die in Nederland wachten in m'n hoofd. Weet niet of komt door even wat mensen uit NL gesproken te hebben en wat meer berichtjes. Maar het is ook weer bijna lang genoeg geweeat. Het vakantie vieren vind ik heerlijk en vooral samen dingen doen en op pad gaan. Het gezinsleven heeft zulke mooie kanten en momenten. Maar soms vind ik het ook intensief merk ik de laatste dagen. Of heb ik gewoon beetje zin in rust, heb weer even bewondering gekregen voor ouders die van s ochtends tot s avonds in de weer zij n.

Vanavond heerlijk sterren gekeken op balkon. Zo leuk opeens tijdens spelletje quick gesprekje met Helen & Hanna. k was beetje moe over voor en nadelen van huidige vakantieplek te praten. Dus gooide op dat er ook mensen "onvrijwillig" kamperen in Griekenland. Toen kwam er heel gesprek over vluchtelingen, en dat Nicaraguanen eerder naar andere landen vluchten. Daarna dat Nicaragua 2e land is op westelijk halfrond en Nl bij 10 rijkste landen. Kinderen met rijke ouders in de klas, klasgenootje met Asperger en het eindigde met dat je het niet moet geloven wat iemand over je zegt om je te plagen.

Comarca Los Madrigales