Satellite
Show on map
  • Tijd voor vertrek

    July 11, 2019 in Belgium ⋅ ⛅ 16 °C

    Hallo daar ! Mijn naam is Norah en samen met mijn tweelingzus staan we op het punt om de reis van ons leven te ervaren: een safari per paard in Zuid-Afrika en Botswana!

    We hebben slapeloze nachten gehad, droomende over dit levendige avontuur te paard. Wat beter dan de “Big Five” te paard te ontdekken? Je komt extra dichtbij, je voelt de opwinding en het gevaar van dichtbij en kan echt opgaan in de natuur. We waren allebei erg blij om samen aan dit avontuur te beginnen, want zo’n ongeloofelijke reis wil je natuurlijk delen met je familie of vrienden.

    Na onze positieve ervaringen met "Vakantie Te Paard" (ook bekend als “In The Saddle” in het Verenigd Koningkrijk) in Brazilië en Finland, wouden we dit jaar zeker nog een ritje maken. Stephanie heeft ons fantastisch geholpen met alle vragen en materialen, dus alles was goed voorbereid en klaar voor vertrek. Zet de paarden maar klaar, hier komen we dan.

    Tip: Lara en ik hebben 2 Powerbanks van 18k mAh gekocht, omdat we niet zeker waren of er genoeg elektrische voorzieningen waren in onze tentenkampen. Achteraf gezien bleken genoeg opladingsmogelijkheden via USD poort of traditionele Europese poort, maar waren we toch blij dat we ook overdag onze GSM’s konden opladen. De powerbanks zijn ook vrij klein, maar wel wat zwaarder, dus hangt af van ieders persoonlijke voorkeur. Met deze capaciteit konden we onze iPhone tot 3 dagen opladen. Zelf had ik ook nog 2 extra GSM’s mee: eentje voor de camera, eentje voor het schrijven van blogs en apps (kost meer energie) en een reserve iPhone. Terugkijkend had ik mijn reserve niet nodig, maar ik was blij om twee GSM’s mee te nemen, zodat we tijdens het rijden constant een andere konden opladen. Dus hangt af van je eigen voorkeur, maar de powerbanks die we wel aanraden (vooral in Botswana).

    Tip: Probeer bij het inchecken altijd een upgrade naar Businessclass te vragen aan de balie van de luchthaven. Mijn zus had dit briljante idee zelf via vrienden gehoord, omdat luchtvaartmaatschappijen soms overgebleven stoelen in Business Class weggeven voor een prikje. Zo hebben ook wij dit geprobeerd en met succes: we hadden de twee laatste stoelen in Business Class voor slechts € 70 extra (vlucht van Brussel naar Caïro, 4 uur vlucht). Dit gaf ons niet alleen extra beenruimte en grotere slaapbedden, maar ook toegang tot de Business Lounge van de luchthaven (Brussels Airport) met gratis eten, drinken en goede wifi. Onze reis was alvast goed begonnen. Ready for takeoff!
    Read more