Satelital
Mostrar en el mapa
  • Dag 3 - Ochtendrit – Nijlpaarden

    14 de julio de 2019, Sudáfrica ⋅ ☀️ 12 °C

    Goedemorgen Zuid-Afrika! De snurkende paarden hadden ons al wakker gemaakt, klaar voor een nieuwe dag in de jungle. Bryan gaf ons om 7.30 uur opnieuw onze heerlijke ochtendthee, klaar om de dag te beginnen.

    Voor de ochtendrit lag de focus op het zoeken naar nijlpaarden. Er waren enkele nijlpaarden aanwezig in het gebied dichtbij grote vijver, maar het was niet gemakkelijk om ze te zien. Soms zitten ze in het water en zie je ze maar ad en toe opduiken. Nijlpaarden kunnen slechts 7 minuten hun adem inhouden, dus ze moeten uit het water springen, maar je kunt nog steeds alleen het geluid of de maand zien. Vandaag hadden we het geluk om ze full body te zien, terwijl ze aan de andere kant van de vijver graasden. Het was moeilijk om ze te zien, maar onze gids Owen had een goed oog. De nijlpaarden zien eruit als een mix tussen grazende koeien en grijze olifanten. Ik kon niet geloven dat ik deze dieren voor het eerst in mijn leven zag, en dit vanuit het zadel! Na een korte pauze om ze te bewonderen, vervolgden we de rit terug naar huis, ironisch genoeg passerend vee. Ik herinner me dat ik besefte dat deze nijlpaarden enorm moeten zijn geweest toen ik deze kleine onschuldige grazende koeien zag.

    Onderweg liet Owen ons het nest zien van een wevervogel. Deze vogels maken indrukwekkende nesten die aan kleine takken zijn bevestigd, zodat slangen het nest niet kunnen bereiken. Ik vraag me af hoe het gewicht blijft hangen aan deze fragiele takken, maar blijkbaar heeft de natuur het goed uitgedokterd.

    Toen we bijna thuiskwam, vertelde Owen ons over de 'Baviaanstaarten' of de zwarte planten in savanne. Ze zien eruit als verbrande planten met hun zwarte uiteinden, maar deze planten zien er zo uit in de winter en kleuren groen in de zomer. Zeer vreemd, maar toch prachtig de wilde natuur te zien.
    Leer más