• Day -84 > Finding Lucy

August 21, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 21 °C

🇳🇿
    We are looking for a sleeper van. A new 'Lucy', just like my car in New Zealand 10 years ago. And not just any pair of wheels. No, we are looking for a reliable van in which we can sleep and eat, climb some mountain passes and may call itself Certified Self Contained.

Browsing on the World Wide Web we find many different rental companies and car salesmen. But how do you find a reliable party 20.000 km from home? After looking in all the obvious and less obvious places we found 2 companies. Hopefully one of them can sell us a nice and tidy sleeper van. And fingers crossed will buy our car back at the end of our journey.

The Certified Self Contained label makes sure we can camp for free in many different places around New Zealand. A great app called WikiCamps New Zealand will help us find the most beautiful spots for good night sleep. Self-containment is the certification used to show that a campervan can contain water waste for up to 3 days. This includes water in the form of water supply, grey water (sink and shower water), and septic waste. And don't forget... a rubbish bin with a lid.

We will also camp at DOC campsites. These Department of Conservation campsites generally attract the 'real' campers for a backcountry experience. Once in a while we probably need a hot shower and lots of soap, so you might find us at regular sites as well.

This weekend we will surf the web and try to find a decent sleeper van.

---------

🇳🇱
    We zijn op zoek naar een sleepervan, een nieuwe Lucy, zoals mijn auto in Nieuw Zeeland 10 jaar geleden heette. En niet zomaar een blik op wielen. Nee, we zoeken een betrouwbare wagen waar we in kunnen slapen, die ons zonder problemen de bergpassen over loodst en die ook nog eens het Certified Self Contained label mag dragen.

Struinend op het world wide web komen we vele verhuur- en verkoopbedrijven tegen. Maar hoe scheid je het kaf van het koren op ruim 20.000 km afstand. We hebben na lang zoeken 2 bedrijven gevonden die ons niet alleen een goede sleepervan kunnen verkopen maar deze aan het einde van de reis ook weer terug kopen. Dat scheelt veel tijd en energie.

Het Certified Self Contained label zorgt er trouwens voor dat wij op heel veel plaatsen gratis mogen overnachten. De auto moet voor ons tweeën een bed, een toilet, drinkwater, vuilwaterafvoer en een afsluitbare prullenbak aan boord hebben.

Verder zullen we gebruik maken van de DOC campsites die op de meest mooi plekken te vinden zijn. En natuurlijk gaan we zo nu en dan op zoek naar een camping met warme douche en wasserette.

Dit weekend maar eens met Tonnie een geschikte Toyota Lucida Estima of vergelijkbare auto uitzoeken.