• Day -50 > Ready set and wait ...

September 24, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

🇳🇿
    It is only 50 more days until we will go to New Zealand! It sounds like a lot, but the departure date is getting closer fast. We are almost ready to go.

Today we made a booking for the ferry between Wellington and Picton. A nice 25% discount fell in our lap and we just had to take advantage. It is a 3 hour and 30-minute ferry crossing between the north island and south island. Last time it was a bit rough at open sea. They call the capital of New Zealand Windy Welly for a reason. Hopefully, the weather is nice and calm on Monday the 9th of December.

We have a full planner for these last 7 weeks before departure. We have to change our holiday insurance, get a medical passport from our general practitioner and buy an international driver's license. We need to pack our stuff, buy a flight bag and book the other ferry crossing. And last but not least we need to book a taxi driver from Auckland Airport to Travel Cars NZ to pick up our car.

Only 50 days, 7 weeks, before our adventure begins. The countdown has started. Tonnie only has to work 26 more days. Time flies! We are almost good to go.

---------

🇳🇱
    Nog maar 50 dagen! Dan vertrekken wij ein-de-lijk naar Nieuw Zeeland. Klikt misschien alsof het nog ver weg is, maar het vertrek nadert met rasse schreden. We zijn er bijna klaar voor.

Vandaag hebben wij een boeking gemaakt voor de veerboot tussen Wellington en Picton. We kregen een mooie korting van 25% in onze schoot geworpen waar we natuurlijk gebruik van wilden maken. Het is een overtocht van 3,5 uur tussen het noorder- en zuider eiland. 10 jaar geleden was het een pittige overtocht op de open zee. Ik moest aan dek staan om niet verschrikkelijk misselijk te worden. Geen wonder dat ze de hoofdstad van Nieuw Zeeland Windy Welly noemen. Hopelijk hebben we deze keer lekker kalm en mooi weer op maandag 9 december 2019.

Onze agenda is aardig volgelopen voor deze laatste 7 weken voor vertrek. We moeten nog een aantal dingen regelen en willen graag nog even dag zeggen tegen familie en vrienden. We moeten onze reisverzekering aanpassen, medisch paspoort aanvragen bij de apotheek, een medische verklaring bij de huisarts en een internationaal rijbewijs bij de ANWB. We moeten onze spullen klaarleggen en in de backpacks zien te krijgen en een internationaal rijbewijs kopen bij de ANWB. Tot slot moeten we nog een shuttle service reserveren om van Jet Park Airport Hotel naar TravelCarsNZ in Auckland te komen om onze auto op te halen.

Nog maar 50 dagen, 7 weken te gaan... dan begint ons avontuur. We zijn ondertussen aan het aftellen. Tonnie hoeft nog maar 26 dagen te werken. De tijd vliegt voorbij. We zijn er bijna klaar voor.