• Day 27

Day 27 > And off to the South Island

December 9, 2019, Tasman Sea ⋅ ☀️ 14 °C

🇳🇿
    At the moment we are on the Bluebridge ferry from Wellington to Picton. De skies are blue again after 2 days full of rain, wind and floodings. It is bad weather in the south island and around Wellington. Streets are flooding, bridges are gone and mudstreams are everywhere. We cannot get past Hokitika on the west coast or Timaru on the east. Hopefully the situation will improve the next few weeks.

For now we have some great adventures ahead. Tomorrow we will go to the start of the Queen Charlotte Track, Ship Cove, to do some hiking in the sounds. And next week we will go on a 3 day kayak trip in the Abel Tasman National Park. Hopefully the weather will stay as great as it is this morning.

Yesterday we went to Te Papa museum in Wellington. With our raincoats on we walked and ran through pooring rain to get to the museum and back again. But it was worth it. A lovely lunch in a pasta restaurant made us warm and happy again.

Till next time!

---------
    🇳🇱
    We zitten op de veerboot van wellington naar Picton. De zon schijnt weer en de lucht is helemaal blauw na 2 dagen met veel regen, wind en overstromingen. Het weer was slecht op het zuider eiland en in de buurt van Wellington. Straten overstromen, bruggen en wegen zijn weggeslagen en modderstromen zijn aan de orde van de dag. Momenteel kun je niet voorbij Hokitika komen aan de Westkust en niet voorbij Timaru aan de Oostkust. Veel mensen zijn geïsoleerd van de buitenwereld. Hopelijk verbetert de situatie in de komende 2 weken zodat we zonder problemen verder kunnen.

Voor nu hebben we weer een paar leuke avonturen gepland. Morgen gaan we met de boot naar Ship cove om 3 dagen op de Queen Charlotte track te lopen. Tonnie neemt de tent, slaapmatjes en slaapzakken mee op zijn rug. De week erna gaan we 3 dagen kayakken in het Abel Tasman nationaal park. We duimen voor goed weer!

Gisteren zijn we door weer en wind naar het Te Papa museum gelopen. En mooie plek om met over Nieuw Zeeland te leren. Het was de moeite en het natte pak waard. In een gezellig pasta restaurant zijn we weer een beetje op temperatuur gekomen.

De komende dagen zijn we waarschijnlijk van de radar. Tot volgend weekend. Hopelijk met veel mooie verhalen en foto's.