• Day 28

Day 28 > Walking with Weka

December 10, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

🇳🇿
    It is 3 pm we are resting in our tent. A Weka is roaming around us, trying to find some food. They are very cheeky birds the size of a chicken.

It is day one on the Queen Charlotte track. The weather is amazing and so are the surroundings. There are numerous amazing golden beaches and bays. The views are magnificent.

We both have to get used to carrying big backpacks again. But even without excersise we managed to hike the 200 meter / 3 kms uphill within the hour. Not bad! The last 3 kms downhill went very fast. After this warming up we decided to go for a swim... C.O.L.D It just did a quick wash but Tonnie managed to get under water (not his head) for a few seconds. So much for having a shower 😉

The birds are singing constantly. Different songs all day long. On the way here we saw Hector Dolphins, Seals and little blue Penguins. What a treat. And on the track a big deer with red/brown and grey colors surprised us.

In the evening we talked with our German neighbor about his adventure, the TeArora track on the entire southern island. Today was his first day. It started by missing the boat to ship cove. What an adventure. Hopefully I will be able to do something like this in the future.

Don't forget to take a look at the pictures. Let us know what you think.

---------
    🇳🇱
    Het is 3 uur 's middags. We liggen even in de tent bij te komen van de eerste dag op de Queen Charlotte track. Een Weka scharrelt rond onze tent op zoek naar iets eetbaars.

Het weer is fantastisch vandaag net zoals de omgeving. Er zijn ontelbaar veel gouden stranden en baaien met kristalhelder water te zien onderweg. Het uitzicht is geweldig.

We moeten allebei weer even wennen aan het lopen met volle bepakking. Maar zelfs zonder training deze zomer hebben we ruim 200 meter geklommen in 3 km binnen het uur. Niet slecht! De laatste 3 km naar beneden gingen als een trein. Na deze warming-up wilden we graag een duik nemen in de prachtige baai (Schoolhouse Bay)... K.O.U.D. Ik heb het even bij een snel wasje gelaten maar Tonnie is toch echt even helemaal onder gegaan (koppie wel boven water). Dappere dodo.

De vogeltjes zingen hier trouwens non stop. Allemaal verschillende deuntjes. Op de heenweg naar Shipcove hebben we Hektor dolfijnen, zeeleeuwen en kleine blauwe pinguïns gezien. Wat een mooie verrassing. En onderweg op de route sprong er ineens een hert met roodbruine en grijze vacht over het pad.

's Avonds hebben we een hele tijd staan praten met onze Duitse buurman die in 3 maanden tijd de TeArora track gaat lopen over het hele zuider eiland . Vandaag was zijn eerste dag, die begon met het missen van de boot. Wat een avontuur. Hopelijk kan ik ooit ook zoiets ondernemen. Dat lijkt me fantastisch.

Vergeet niet de foto's te bekijken van al dit moois. Wij genieten!