• Day 60

Day 60 > Sailing Akaroa

January 11, 2020 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

🇳🇿
    We are having a nice glass of Wairau river wine from the Marlborough region on our balcony overlooking the harbour in Akaroa. Thinking back on this morning, we feel happy and relaxed. The sail tour with Captain Ray was very nice. As you can see in the pictures we saw a lot of Dusky Dolphins. These small and rare species are curious and playful and swam with us for quite some time.

The sky is dark and grey because of the smoke from the bus fires in Australia. But temperatures were high this afternoon, about 28 degrees. We made new plans for the next 10 days. After that we will go back to the northern island to go to Mt Taranaki and Tongariro National Park.

We probably go back to Abel Tasman via Hanmer Spings and Lewis pass to do some more walking. The weather is supposed to be great there and we loved the place. So no reason not to.

---------
    🇳🇱
    We zitten heerlijk op ons terras en glas goede wijn te drinken en hapjes te eten. We hebben vanaf ons balkon uitzicht op de haven van Akaroa. Samen denken we nog even terug aan vanochtend. Het was een heerlijk ontspannen zeiltocht met kapitein Ray door de wateren van Banks Peninsula. We hebben veel Dusky dolfijnen gezien terwijl ze rond de boot aan het spelen waren. Dit zijn zeldzame en kleine dolfijnen die alleen in Nieuw Zeeland voorkomen.

De lucht is donker en grijs vanwege de rook van de bosbranden in Australië. Maar de temperaturen waren vanmiddag evengoed hoog, ongeveer 28 graden. We hebben nieuwe plannen gemaakt voor de komende 10 dagen. Daarna gaan we terug naar het noordelijke eiland om naar Mt Taranaki en Tongariro National Park te gaan. We gaan waarschijnlijk via Hanmer Springs en Lewis Pass terug naar Abel Tasman om nog wat te wandelen. Het weer zou daar goed zijn en we vinden het een fijne plek. Dus geen reden om niet opnieuw naar het nationale park af te reizen.