• Day 5

Samarkand

September 12, 2019 in Uzbekistan ⋅ ☀️ 22 °C

Ďalšou zastávkou na našej dobrodružnej ceste bolo mesto Samarkand.
    Tentokrát sme sa rozhodli využiť pozemné komunikácie a do našej cieľa sme sa presunuli vlakom 🚞 Samotnej ceste predchádzal nákup listkov, ktorý bol kategória sama o sebe 😃 - na ich vytlačenie sa čakalo asi ako na objednanie pizze s donáškou. Jednoducho som rád za tety zo ZSSK za okienkom pokladnice a za ich promptnosť. System vybavenia zákazníkov bol normálne na čísielka ako v banke či u mobilného operátora, čo sa prejavilo na konečnom čase. Aj v tomto momente hral rolu ľudsky faktor, ktorý tomu dopomohol - pani zlata za okienkom; tá mala z nás snáď všetky nálady, počnúc smiechom končiac nervami a sarkastickým prianím dobrej cesty 😃 Nevadí aspoň zarobila 🤑
    Je pravda, že rýchlosť zakúpenia CL zdržovala taktiež kontrola cestovných pasov, ktoré sa kontrolovali aj pred nástupom na vlak. Ale šicko v poriadku - Bezpečnosť na prvom mieste 😑

Mesto Samarkand sme si užili necelý jeden deň, nakoľko sa jednalo o medzizastávku smerom do Buchary. Jedná sa o druhé najväčšie mesto v Uzbekistane, a ponúka veľa krás lahodiac oku. 👀
    Hlavnou atrakciou, na ktorú sme sa pozreli bol Registan. Pekný už na prvý pohľad, no ešte krajší počas noci s decentne nasvietenými stenami.
    Na fotkách som zachytil taktiež bohato zdobené stavby mausolei Shah-i-Zinda. Každa z hrobiek, ktorú sme navštívili mala jedinečne zdobené múry, a ešte zaujimavejšie sa bolo dívať na stropy kupolovitého tvaru, zdobené rôznými vzormi, šľahnuté symetriou. Fakt majstrovské dielo ⚒