• Day 5

Doprava v Samarkande

September 12, 2019 in Uzbekistan ⋅ 🌙 22 °C

V predchádzajúcom príspevku som vám nespomenul, aké pohodlné možnosti vedia ponúknuť samarkandské dopravné služby.
    Vlaková stanica má na oko krásnu architektúru, no z nej sme sa hneď po zložení batožiny pohli ďalej. Už z predchádzajúcich ciest sme vedeli, že zohnať vozidlo pre šiestich pasažierov nie je problém. No nechceli sme sa opäť tlačiť, a tak sme nasadli na električku, ktorou sme sa zviezli bližšie ku centru Samarkandu; to bola len polovica cesty za miestnymi pamiatkami. Nasledoval prestup na jeden z miestnych autobusov, ktorý nás dostal bližšie ku Registanu.

A o zážitok bolo postarané. Plne obsadenému dopravnému prostriedku sme sa jednoducho nevyhli.
    Tlačenka v preplnenom autobuse bola horšia ako v rannej košickej R4. Patrikovi sa však podarilo mať exkluzívne miesto pri vodičovi, a ako to on opísal na svojom profile https://instagram.com/patrick_shed/ - cesta bola nezabudnuteľná. Vodič stihol vybaviť niekoľko telefonátov, zahrať si hru na smartfóne, s umením nezraziť ľudí pri plynulej premávke, ktorí skákali do cesty fakt z každého smeru.

Po nádhernom čase, ktorý sme strávili v Samarkande, pokračovala naša cesta smerom do Buchary a návrat na vlakovú stanicu, takmer v podobnom scenári ako pri príchode. Autobusový sprievodcovia majú na jedno talent. Dokážu vás presvedčiť, že už v plnom autobuse sa stále nájde zopár ďalších miest. A tak sa tlačka vol. 2. mohla začať 😃 Našťastie to netrvalo dlho.

Napriek týmto obmedzeniam, doprava samarkandskym autobusom nemusí byť vždy zlá.
    Pri prestupe sa nám podarilo vojsť do takmer prázdneho vozidla, i keď pod vplyvom presviedčacích spôsobov sprievodcu vetou, že bus ide smerom na stanicu, aj keď v skutočnosti nešiel 😃 - “Vokzal! Vokzal!”
    Nakoniec sme nastúpili a neoľutovali. Bol to partybus ako sa patrí 🥳 Vodič rýchlo pochopil, že sa nám hudba z jeho rádia páči a neváhal ju zosilniť na celý bus. Bola to cesta, pri ktorej som viac levitoval ako sedel na sedadle, no nakoniec sme bezpečne dorazili blízko ku staničnej budove.

Naša výprava pokračovala rýchlovlakom do Buchary, kde začína ďalší príbeh ;)