Hvide Sande og Lemvig - Blåmulinger

March 25, 2020 in Denmark ⋅ ⛅ 8 °C

Vi fortætter langs vestkysten til Hvide Sande. Miljøet omkring havnen og stranden, trækker minder frem fra vores hjem i Grønland, havnene i Narsaq og Qaqortoq. Det er svært at sætte en finger på, lige hvad det er, men det er fornemmelsen, når man går rundt mellem fiskenet, og kuttere og småindustri og frisk luft... Vi provianterer i Hvide Sande Røgeri, der sælger et kæmpe udvalg af fiskedelikatesser, og kører så videre mod nord, forbi Ringkøbing. Her får vi skaffet os et par ekstra vanddunke, da vores vandpumpe gik i stykker i går, og vi må klare os lidt med spande og dunke de næste dage! Vi kører til Lemvig, hvor vi aldrig har været før. En hyggelig lille by, med en flot beliggenhed. Vi parkerer ved roklubben, så i aften bliver det udsigt over Limfjorden. Herinde i landet er der ikke så meget vind, og der er en flot aftenvandretur langs fjorden ud til Gjelleodde. På kyststi den ene vej, og langs stranden tilbage. Og så bliver der lavet "Moules Riz" i autocamperen (hvidvinsdampede blåmuslinger med ris). Vi havde jo drømt, at vi skulle spise "Moules frites" i Normandiet, men det her er en fin erstatning denne aften.Read more