Hameau de Cauduro

November 4, 2019 in France ⋅ 🌧 13 °C

Efter stranden kører vi mod Beziers, og derfra op i landet af små veje! Vi skal finde en lille landsby (en "hameau" på fransk, som er mindre end en landsby! Nærmest bare en samling af huse), der hedder Cauduro. Den ligger tæt på landsbyen Babeau-Bouldoux, og man kan faktisk overnatte der i små stenhuse. http://www.hameaudecauduro.com/
    Men vi har jo vores hus med os! Og vi skal besøge Michèle og Philippe Devisme, som er forældre til Agathe, som vi kender fra Grønland (fåreholdstedet Ipiutaq). De to købte for 50 år siden en ruin (en bunke sten) i den lille forladte landsby. De brugte den som base (satte deres telt op) for deres ferier de første år, men begyndte så langsomt at restaurere og sætte den i stand til beboelse. Med tiden og sammen med andre interesserede, blev flere og flere af husene sat i stand, og i dag er det et ret fantastisk sted, hvor man kan leje sig ind i et stenhus, hvis man søger fred og ro og flot natur!
    Vi har en hyggelig aften med Michéle og Philippe, hvor der bliver lavet mad i deres åbne pejs, selvom vi mangler Agathe og Kalistat, som stadig er i Grønland!