• Day 37

Carros - Cote d’Azur

October 2, 2020 in France ⋅ 🌧 19 °C

Aldrig før har vi taget så god en beslutning, da vi i går tænkte, at vi skulle ned fra bjergene inden der kom for meget regn! Vi havde nok ikke forestillet os, at det skulle blive så slemt, men dog tænkt det var bedst at være lidt væk fra elve og bjergveje! Hele det område vi lige har været i, er lige nu afskåret fra omverden på ubestemt tid! Der er 16 savnede personer; broer, veje og huse er skyllet væk. St. Martin-Vesubie er hårdest ramt, men også vejene fra Col de Tende, som vi kørte ad ned til St. Martin er flere steder lukket på ubestemt tid, og det samme gælder nabodalen la Tinee, som vi havde tænkt vi skulle op til om et par dage, hvis det blev bedre vejr...! Det har været lidt vildt at se nyheder hernede her til aftens! Og vi har snakket med både Jackys søster og Pierre, der var lidt bekymrede for, hvor vi mon var! Men vi kom altså sikkert ned fra Carros i morges (i regn) og nede ved Middelhavet skinnede solen, men der var svajende palmer og kæmpe bølger og dønninger ind over stranden, som kystvejen går tæt ved. Vi spiste frokost ved Antibes, og kørte så lidt tilbage af vejen til en lille campingplads (Parc des Maurette), hvor vi slapper af, vasker tøj og ordner småting. Og prøver at finde ud af, hvor vi nu skal tage hen de næste dage...!Read more