• Day 38

Palud sur Verdon (Gorge du Verdon)

October 3, 2020 in France ⋅ ☀️ 9 °C

Ja, nu har stormen (og uvejret) fra i går fået navnet Alex! Ved St.Martin, hvor vi var, har de fået op til 400 mm regn siden i går. I Østdanmark får vi ca 600 mm på et år! Og med alle de bjerge, kan man godt forstå, at det bliver til store mængder i elvene/floderne. Men hernede ved Middelhavet er det en hel anden verden i dag. Vinden har lagt sig, solen skinner, og vi går lige en lille tur ved stranden, og ser hvordan, der bliver ryddet op, der hvor vandet har skyllet sand og sten ind over veje og caféer. Vi kigger så på vejrudsigt og kort, og beslutter at køre op mod Gorge du Verdon. Det ligger ikke så langt oppe (ca 60 km i luftlinie til kysten), og ser ikke ud til at være så hårdt ramt af uvejret, og så har ingen af os, været der før! Vi ender i en lille landsby (Palud sur Verdon), hvor der holder lidt andre “hippie-autocampere” og er meget afslappet stemning! Har også købt et vandrekort, men nu må vi se, hvordan vejret bliver i morgen!Read more