Møn-Stendal (Sachsen-Anhalt) ca 400 km

August 25, 2021 in Germany ⋅ ☁️ 18 °C

Vi starter vores tur mod de franske alper, på det de danske meteorologer kalder årets første efterårsdag. Og noget tyder på at vildgæssene har hørt efter, for de første er landet i dag, da vi kører forbi markerne ved dæmningen over til Bogø. Det er også blæsende og koldt på sejlturen til Puttgarten og videre ned gennem Nordtyskland. Vi har lagt en rute, der skal bringe os gennem Tyskland uden om den gængse vej ned over Hamburg, Hannover, Frankfurt osv. Vi kører derfor lidt længere mod øst, men uden at komme helt over på Berlin-Leipzig-München ruten, så efter Lübeck kører vi mod Schwerin-Perleberg og ender i den lille by Stendal, nord for Magdeburg i Sachsen-Anhalt (tidligere DDR).
    Det er et område, hvor kirkerne har to kirketårne, og i Stendal er der ikke mindre end tre kirker!
    Vi holder sammen med et par andre autocampere, på en stor gratis grusparkeringsplads i et grønt område, der nok engang har været byens markedsplads, og måske også der hvor et omrejsende cirkus, kunne slå sig ned.