Gennem Tyskland til Schwarzwald

August 26, 2021 in Germany ⋅ ☀️ 15 °C

Det er virkelig en fin rute, vi har kørt i dag, synes vi. De sidste mange år, har vi siddet meget i kø på motorveje ned gennem Tyskland, både med autocamper og med lille bil. I år har vi i stedet kørt på mindre motorveje og motortrafikveje, men med nærmest ingen trafik og ikke væsentlig længere. Den tid vi plejer at holde stille i en kø, har vi i stedet brugt på strækninger gennem landsbyer, og på den måde set meget mere! En del af ruten gik gennem det tidligere Østtyskland, og selvom det er ved at være mange år siden, at de to lande blev genforenet, kan man godt genkende levn fra de store landbrugskollektiver, når man passerer gennem landsbyer. Vi kørte via Magdeburg, Erfurt, Wurzburg og Stuttgart og først ved Villingen-Schwenningen drejede vi over mod Feldberg i retning mod Basel.
    I alt ca 765 km, og de sidste 50 km skifter landskabet, og pludselig er vi oppe i 1100 meters højde. Passepartout kan jo også ligeså godt begynde at komme i form! Vi overnatter på en tom parkering ved en skilift i Feldberg, Schwarzwald.