• Day 11

Aussois. Vandring

September 4, 2021 in France ⋅ ⛅ 10 °C

Vi fik ikke vandret så meget ved Aussois sidste år, så i dag kørte vi op til de to store inddæmmede søer: Plan d’Aval og Plan d’Amont lige oven for Aussois. Herfra kan man gå op mod passet Col d’Aussois og videre op på et udsigtspunkt, men vejrudsigten var ikke helt fri for skyer og måske tordenbyger, så vi vidste ikke hvor langt vi ville nå. Det blev dog meget bedre end vi havde håbet på, så vi kom helt op på Pointe d’Observatoire på 3.015 m, og fik flot udsigt til dalene og ryggene omkring, bare ikke til den store top La Dent Parrachee, som er et vartegn for området, og som lå dækket i skyer. Og så nåede vi akkurat ned til bilen med kun få dråber regn. Flot dag!

Se ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/plan-damon…

De næste dage skulle dog være fine også, så vi er nu kørt over på den anden side af Modane, hvor vi sidste år gik en flot tur i området ved toppen Mont Thabor, uden at være oppe på selve toppen. Det vil vi gerne i år, så vi har nu bestilt en overnatning på et refugie i morgen, som ligger tættere på toppen.