• Day 29

Bjergrygsvandring. Saint-Veran

September 22, 2021 in France ⋅ ☀️ 4 °C

Det er nok den dag med det bedste vejr endnu, siden vi kom til Frankrig. Ikke en sky på den blå himmel! Luften er blevet koldere og mere klar, og der bliver heller ikke dannet skyer i løbet af dagen, som vi ellers har været så vant til. Vi har fået planlagt en vandretur lige efter mit hoved i dag, hvor vi vandrer op igennem skov, men forholdsvis hurtigt kommer ud på den første lille ryg; Crete de Curlet. Derfra går det over toppen Pic Cascavelier, og op på næste højderyg; Crete de la Tete, hvor vi går op og ned over flere små toppe. Jeg kunne gå i dagevis på sådan en bjergryg! Vi kan se til gletscherne ved Les Ecrins og de tre toppe Des Aiguilles d’Arves, som vi kender så godt. Nedstigning gennem fin lærkeskov, der står mørkegrøn endnu mod den blå himmel. Ingen tegn på efterår!

På vej op kiggede vi ned på en lille flok stenbukke på 5-6 stk nede på den stenede side af bjergryggen, og oppe på selve ryggen, kom pludselig en flok på 6 kæmpe gribbe svævende hen over os. Vi troede først det var svævefly, som vi har set nogle gange i Alperne, så stort et vingefang havde de! Og så ellers Marmotter, der også nød solskinsvejret. Så vi mødte flere dyr, end de 2*2 andre vandrere vi gik forbi på vores tur i dag!

Ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/pic-cascav…