San Emiliano, Puerto de Tarne, Potes

October 22, 2021 in Spain ⋅ ⛅ 9 °C

Vi kører op til San Emiliano og videre til den lille landsby Candemuela. Vi vil gerne gå en tur i denne dal, og op på en top, men skyerne ligger lavt, og der er optræk til regn, så det blive bare til en lille tur på markveje (og lidt udenfor sti) til nabolandsbyen La Majua, og tilbage igen. Vi kører videre og gør et lille hop på motorvej op til Moreda, hvor vi fortsætter mod øst gennem Puerta Tarna og La Una. Det er rigtige bjergveje og bjergpas vi kører igennem, men det klarer mere og mere op, og der er endnu mere knald på efterårsfarverne i aftenlyset, end der har været før. Græsmarker med heste, store enkeltstående, gule popler, floder og søer - meget flot! Som barn ville jeg have været af her, og bare blevet der! Jeg spurgte jo Mirian og Jorge til alle de heste, man ser i Spanien? Det er jo store arbejdsheste, og de bliver jo ikke brugt. Er det til slagtning? Spiser man meget hestekød? De sagde, at de heller ikke helt vidste, hvorfor der var så mange heste, for det er ikke fordi, der bliver spist meget hestekød mere. I Vitoria-Gastiez var der kun et sted, hvor man kunne købe hestekød! Så jeg er lidt mere rolig og tror på, at de fleste heste her har et rigtig godt og langt liv!

Vi ender i byen Potes. Nu er vi ved den sydøstlige indgang til området og nationalparken Picos d’Europa.