Satellite
Show on map
  • Day 5

    Aiguille de l’Epaisseur 3.230 m.

    September 10, 2023 in France ⋅ ⛅ 18 °C

    Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke havde nærstuderet turen til toppen Aiguille de l’Epaisseur på kortet! Jeg havde bare tænkt, at det var et fint sted at starte, uden at kigge så nøjagtigt på højdemeterne! Og jeg har siden mit første møde med området her, haft lyst til at komme tæt på de tre toppe; Les Aiguilles d’Arves, som bare er så karakteristiske for området, og som vi næsten altid kan se ligemeget hvor vi er.

    Men det var nok lige i overkanten at starte med en tur på ca 15 km og 1.560 højdemeter. Det føltes helt vildt hårdt at gå op, og det var først da vi var oppe omkring de 3000 meter, at vi kom i tanke om, at vi jo heller ikke ligefrem er i højdetræning, efter en sommer i Grønland, hvor al vandring jo foregår fra 0 meters højde og op efter. Og så føltes det lige så hårdt at gå ned igen, især da vi også lige valgte at tage en anden vej ned, udenfor sti, for ikke at gå frem og tilbage samme vej! Og som var lidt stejlere end det så ud til oppe fra! Og da vores knæ nok ikke er helt i form endnu, er jeg ret spændt på hvordan krop og fødder har det i morgen…

    Men op kom vi, og vi kunne næsten røre ved de tre toppe, der udgør Les Aiguilles d’Arves, da l’Aiguille de l’Epasseur ligger lige ved siden af! Og vi så et par murmeldyr på afstand, og ellers bare svævende rovfugle omkring toppen. Og nu er vi så kørt lidt længere op ad vejen, til Plan Lachat, hvor vi holder med endnu en smuk udsigt her i aftensolen, og plejer vores trætte ben.

    Se ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/aiguille-d…
    Read more