• Day 19

Protestu kultūra Bolīvijā

March 22, 2018 in Bolivia ⋅ ⛅ 17 °C

Šorīt gar hosteli, kur nakšņojām, garām devās parāde/gājiens, kas patiesībā bija protests. Bolīvijā protesti ir tāds kā brīvā laika pavadīšanas veids. Tajā brīdī, kad atradāmies Uyuni, pie sālsezera, uz dienvidiem notika kārtējais protests un ceļš bija bloķēts, tādēļ mums nesanāca apskatīt krāsainās klintis, lagūnas un flamingo. Šodienas La Paz protesta plakāti liecināja par to, ka dalībnieki pieprasa padarīt tīru dzeramo ūdeni pieejamāku. Vispār jau labs veids kā protestēt - vienkārši savākties gājienā, smuki saģērbties, dziedāt, dejot un parādīt savu nostāju. Izrādās šādi protesti ir efektīvi. Tiesa pret valdību protestēt nedrīkst, Evo Moralesa piemērotību prezidenta amatam nedrīkst apšaubīt, citādi var nonākt ķurķī. Bet viens no piemēriem, kā šādi protesti atrisina problēmas: La Paz uz ielām tirgo visu ko, gan preces, gan dzērienus un ēdienus. Vienā no rajoniem trigotājas nejutās droši, pārāk riskanti bija tirgoties diennakts tumšajā laikā, tādēļ viņas savāca bariņu un bloķēja galveno ielu pieprasot lielāku policijas klātbūtni rajonā. Un tas nostrādāja - pašvaldība nodoršināja regulāras policijas patruļas. Kādreiz šaubīgais un drūmais pilsētas rajons tagad strauji attīstās ir galvenais komercijas centrs pilsētā pateicoties konkrētai idejai, protestam un pieprasījumam.Read more