• Day 19

Dāmu vrestlings

March 22, 2018 in Bolivia ⋅ ⛅ 15 °C

Jānis šodien devās braukt ar divriteni pa slaveno Death Road (Spoiler alert: viņš izdzīvoja), es samīzos un nebraucu. Tā vietā par dienas izklaidi izvēlējos apmeklēt Cholitas Wrestling šovu. Par Cholitas sauc dāmas, kas tērpjas tradicionālajā Bolīvijas sieviešu tērpā, kas kādreiz tika uzskatīts par nabagu apģērbu, bet mūsdienās ir ieguvis statusu un dāmas ar lepnumu nēsā krāšņās drēbes. Cholitas krāsainais tērps sastāv no vairākām svārku kārtām, blūzes, plecu lakata un cepures. Tipisks aksesuārs ir arī košā, krāsainā sega, kas ir multifunkcionāla un tiek apsieta uz muguras kā taša, kurā nes mantas vai zīdaini vai visu kopā.
    Leģenda par nu jau ikoniskajām cepurēm vēsta, ka 20.gs. sākumā no Eiropas uz Bolīviju tika nosūtīta milzīga cepuru krava priekš dzelzceļa strādniekiem. Taču izrādījās, ka cepures večiem ir par mazu un viņi netaisās tādas nēsāt. Atpakaļ tās sūtīt neviens negribēja, tādēļ tās tika atdotas vai pārdotas vietējām sievietēm. Viena leģendas versija stāsta, ka sievietes šīs cepures sāka nēsāt, jo ticēja, ka tās palīdz būt auglīgai (lasi: palikt stāvoklī). Otra versija saka, ka kāds attapīgs tirgotājs iestāstīja vietējām dāmām, ka šādas cepures Eiropā ir augstākā mode un viņas noteikti grib tādas pirkt, nēsāt un būt stilīgas.