Satellite
Show on map
  • Day 15

    Dag 12, Big Bear Lake. Oh nee, toch niet

    May 10, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 3 °C

    Het plan voor vandaag is om naar Big Bear Lake te gaan voor een aanvulling van de voorraadkast en een warm bed voor de nacht. 4:30 gaat de wekker, enkele minuten later rits ik mijn slaapzak open, een golf aan koude lucht vult mijn slaapzak die onmiddellijk weer dicht gaat. Ik moet vroeg vertrekken om op een acceptabel tijdstip in de stad te zijn, maar dit keer wint het lichaam van het brein. Ik draai me om en val weer in slaap.

    Hierdoor moet ik mijn plannen herzien, ik kan nog steeds naar de plek waar de PCT kruist met de weg in Big Bear en daar een lift proberen te krijgen. Dat is 35km en dan nog alle ‘klusjes’ in het dorp doen, dat voelt te veel als werken, waar ik even geen zin in heb 😉. Ik kies er voor om nog 5km verder te lopen, daar kamp te maken en dan in de ochtend het dorp in te lopen, dat is wel 2x 6km extra, maar ach dat is geneuzel in de marge.

    Mijn waterflessen zijn inmiddels voorzien van wat ijsklontjes, ik neem een paar slokken en vervolg mijn route.

    Het contrast van het pad vandaag tov gisteren is enorm, ik loop door een fraai bos, nauwelijks hoogteverschillen, misschien enkele honderd meters, en het is fris, wat voor het wandelen niet onaangenaam is.
    Read more