Satellite
Show on map
  • Day 14

    Dag 11, dag der valleien

    May 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 1 °C

    Ik verlaat whitewater preserve via wat opgedroogde rivierbeddingen om weer terug te keren op de PCT. De PCT leidt me een nieuw berggebied in, maar blijft vooral in de vallei, passeert een bergkam en gaat de volgende vallei in. Ik doorkruis dezelfde rivier minstens 20x, wat als voordeel heeft dat in nauwelijks water mee hoeft te dragen, als nadeel natte voeten. De PCT laat zich van een kant zien die mij nog niet bekend was, de route laat zich niet makkelijk volgen, ik raak meerdere keren het pad kwijt en sta verbaasd voor me uit te kijken. Gelukkig leven we in een digitale wereld, ik pak mijn telefoon en richt de gps aanwijzer in de juiste richting. Al snel kan ik mijn route vervolgen.

    De valleien bieden weinig spectaculaire uitzichten, het bos waar ik eind van de dag in loop brengt daar wat verandering in. Helaas betekend dat ook afscheid van de rivier, dus bij de laatste oversteek neem ik maar weer 5.5L mee voor de volgende 30km.

    Als ik mijn kampeerplekje heb gevonden en gearchiveerd (ik hou elke dag bij waar ik de nacht doorbreng) realiseer ik me pas dat ik alweer >2500m ben, nogal een verschil met de 400m van gisterenmiddag.

    Ik geniet nu nog even van een restantje zonlicht, als ik de laatste weerberichten mag geloven wordt het vannacht -6C. Dus ik doe nog maar een extra shirtje aan 😉
    Read more