Satellite
Mostra sulla mappa
  • Giorno 21

    Dag 18, Baden Powell & Willamson

    16 maggio 2022, Stati Uniti ⋅ ☀️ 16 °C

    Ik heb gisteren kamp gemaakt aan de voet van mount Baden Powell, dus ik kan de klim naar de top uitgerust en in de koelte van de ochtend beginnen. De klim is vrij makkelijk, enkel vrij lang. Als ik de top nader zijn er toch nog wat verrassingen, links en rechts nog een dik pak sneeuw. Ze vormen geen grote problemen, sommige zijn goed door te komen andere manoeuvreer ik me omheen. Ik ben al vroeg en alleen op de top, ik laat de omgeving op me inwerken, het is er prachtig!

    De hoogte en de wind maken het erg fris, ik omarm de kou en weiger om mijn jas aan te doen. Binnen paar uur weet ik dat het tegenovergestelde het geval is, te warm.

    Na de piek dalen we niet direct af maar we blijven nog even op hoogte, dat heb ik liefst, een beetje meer waardering voor energie die geïnvesteerd heb in de klim.

    Uiteindelijk dalen we dan toch, komen bij een parkeerplaats uit en gaan de volgende bergketen op. Vanaf hier moet er een beslissing gemaakt worden, er is een stuk PCT afgesloten vanwege leefgebied van een bedreigde kikkersoort. Er is een optie om de weg te nemen en zo het stuk te overbruggen of er is een optie die via Mount Willamson de bergtoppen volgt en zo ook het afgesloten stuk overbrugd. Ik neem de laatste optie, over de weg lopen klinkt mij niet zo aantrekkelijk.

    Al snel kom ik erachter dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, de eerste twee klimmen zijn nog goed te doen. Daarna hebben bosbranden de bergen dusdanig aangetast dat er op het moment nauwelijks iets groeit en de gehele berg geërodeerd is. Het pad is de meeste gevallen niet te herkennen, ik loop puur op mijn navigatie. Verschillende keren praktisch recht omhoog en omlaag. Ik voel me er niet heel comfortabel meer hij en overweeg om om te draaien.

    Dat kan ik ook niet in me opbrengen, dan moet ik alsnog de weg omleiding doen. Ik probeer er het beste van te maken, ik kom er niet vanaf zonder kleerscheuren. Een scheur in mijn broek en wat schaafwonden op mijn hand zijn het resultaat van mijn meest recente avontuur.

    Als ik weer aansluiting vind met de PCT wil ik zo snel mogelijk mijn tent opzetten, ik zit er helemaal doorheen voor vandaag.

    Ik maak noedels met couscous, champignon en kip voor het avondeten. Het smaakt me heel goed en ik voel me alweer wat beter.

    Morgen verloopt hoogst waarschijnlijk een stuk soepeler 👍😊
    Leggi altro