Satellite
Show on map
  • Day 26

    Dag 23, Deel II, Mojave en LA Aquaduct

    May 21, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

    Het enige bekende gezicht voor mij in Hiker Town is Toby. Gelukkig is iedereen met een rugzak een vriend die ik nog niet eerder ontmoet heb.

    Omdat het komende deel na Hiker Town erg monotoom is en misschien het saaiste deel van de PCT besluiten Toby en ik om dit stuk samen te lopen, zodat we in ieder geval wat te ouwehoeren hebben. Het plan is om 17:00 te vertrekken, dan is de grootste hitte achter de rug. Het vertrekken lijkt moeilijker te zijn dan gedacht, het is 17:45 als we de poort achter ons dicht trekken en de eerste stappen in de Mojave woestijn zetten.

    Al snel komen we langs en daarna op het LA aquaduct terecht, de toevoer van water vanuit het hooggebergte in California naar Los Angeles. Het pad volgt nu voor ongeveer 32km dit aquaduct. Wat ons helpt in dit ‘nachtelijke’ avontuur is dat het volledig vlak is, er is geen verschil in hoogte over dit gehele stuk.

    Als we enkele uren onderweg zijn zakt de zon achter de horizon en de hoofdlampjes gaan aan. We zijn al bijna halverwege! Op een gemiddelde dag is 20:00 meestal wel bedtijd, als ik dan al niet lig te slapen. Het voelt dan ook alsof we midden in de nacht nog onderweg zijn. De coyotes huilen ons toe, we zien enorme joshua trees, we genieten van het vreemde tafereel waarin we ons ondergedompeld hebben.

    Zelfs nu worden we getrakteerd op trail magic, koude drankjes, snacks en fruit. Een jongeman staat het allemaal uit te delen vanuit zijn auto omdat hij weet dat de wandelaars wel een oppepper kunnen gebruiken (bijna iedereen loopt dit stuk in de nacht of avond vanwege de temperatuur).

    Het is praktisch middernacht als we aankomen op de kampeerplek, wat ik dacht dat de voet van de berg zou zijn. Dat is niet het geval, het is een brug met daarbij een watercache, het gebied is net wat lager gelegen dan de omgeving wat ons wat beschutting van de wind geeft. Snel vouw ik mijn groundsheet (plastic om mijn mat/tent te beschermen), gooi mijn mat en slaapzak erop en val snel in slaap. Geen wekker deze nacht, hoewel een vroege start toch van belang is want morgen is net zo warm, maar eerst even op krachten komen. Ik heb inmiddels 110km in de benen afgelopen twee dagen.

    👋👋
    Read more