Satellite
Show on map
  • Day 45

    Dag 42, Mammoth Lakes

    June 9, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

    Vandaag is een vrije dag, ik doe nog geen 2km op de PCT en dan ongeveer 5km pad naar de parkeerplaats waar een bus komt die me naar Mammoth Lakes brengt. De bussen in ML zijn gratis, dus dat is handig om me te verplaatsen door het dorp.

    De eerste bus gaat om 9:30, ik hoef niet eens vroeg op om die te halen. De rit is ongeveer een half uur tot in het centrum van het dorp. Ik heb een aantal dingen die ik moet doen vandaag, supermarkt, outdoor winkel, ranger station, de was, en douchen.

    Ik ga eerst even een broodje halen, soort van brunch oid. Wat maakt het ook uit, ik heb toch continu honger😉. Volgende stop de outdoor winkel, mijn wandelstokken zijn stuk, een droogzak is gescheurd en mijn broek kan ook niet meer. Die heeft inmiddels drie extra gaten die ik niet nodig heb en een rits werkt niet meer. Ik hoef gelukkig geen nieuwe stokken te kopen, de winkel kan de tips vervangen, dat scheelt. Droogzak is snel gevonden en een broek ook, hoewel een paar maten te groot, maar daar sta ik niet van te kijken in de VS. Dat regel ik wel met het elastiek in de broek.

    Ik ga terug naar de supermarkt, ik ben toe aan wat fruit en wat lekkers. Dat is ijs geworden, noem het 3rd breakfast 😜. Dan naar het ranger station om vergunningen te regelen voor Yosemite valley. Maar google maps stuurt me de verkeerde kant op, fuckers. Dat stel ik even uit voor nu.

    Dan maar naar het motel dat ik geboekt heb om hopelijk snel die douche te kunnen regelen. Ze zitten blijkbaar midden in een overname en kunnen me niet inchecken en ook geen tijd geven wanneer dat wel kan. Daar ga ik dus niet op wachten en annuleer mijn reservering. Ik steek de straat over en neem een kamer in de Quality Inn.

    Snel de douche in, ik sta elke keer te kijken hoe vies het water is dat van me afspoelt. Na een week in de ‘wildernis’, voelt dat weer erg goed. Ik probeer mijn haar wat in de plooi te doen voordat ik me weer op straat vertoon maar heb weinig succes, het begint al aardig wild te worden, om over mijn baard nog maar te zwijgen. Dan maar de pet op, we zijn toch al bij één geworden 🙃.

    Nu de was, er is een wascentrale niet ver van het hotel. Ik gooi mijn kleren daarin en wacht een half uurtje totdat dat klaar is. Ik kan de droger niet vinden. Blijkbaar hebben ze die niet, vreemd. Terug naar de kamer die ik nu decoreer met mij kleren.

    Ik bekijk de volgende paar honderd kilometer van het pad om een plan te maken voor de bevoorrading. Er zijn voorlopig voldoende dorpen, dus hoef nog geen eten vooruit te sturen. Dat scheelt een tripje naar het postkantoor. Ik pak de bus terug naar het centrum, doe mijn inkopen en neem de bus weer terug. Inmiddels is het al bijna vijf uur, dat is ook niet echt een rustdag zo.

    Ik hen een gast ontmoet die in ML woont en die heeft me een pizzatent geadviseerd die toevallig naast het hotel zit. Dus dat is het avondeten.

    Ik realiseer me eind van de dag pas dat ik niet meer naar het ranger station ben geweest, dat is voor morgen dan. Dan maak ik een late herstart op de PCT, ook niets mis mee, nog een half dagje rustig dan.

    👋👋
    Read more